Φορτηγά πλοία τύπου Tesla;
Η ολλανδική εταιρεία Port-Liner κατασκευάζει δύο γιγαντιαίες ηλεκτροκίνητες φορτηγίδες με το όνομα «πλοία Tesla».
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα πλοία θα είναι έτοιμα μέχρι το φθινόπωρο και θα εγκαινιαστούν διαπλέοντας το κανάλι Wilhelmina στην Ολλανδία.
Το έργο αξίας 100 εκατομμυρίων ευρώ που υποστηρίζεται από επιχορήγηση ύψους 7 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις τοπικές μεταφορές μεταξύ των λιμένων του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Port-Liner Ton van Meegen δήλωσε στο The Loadstar:
«Υπάρχουν περίπου 7.300 πλοία τοπικής ναυσιπλοΐας σε όλη την Ευρώπη και περισσότερα από 5.000 από αυτά ανήκουν σε επιχειρηματίες στο Βέλγιο και τις Κάτω Χώρες. Μπορούμε να κατασκευάσουμε πάνω από 500 ετησίως, αλλά με αυτό το ρυθμό θα χρειαστούν περίπου 50 χρόνια για να λειτουργεί η βιομηχανία μας με πράσινη ενέργεια».
Οι φορτηγίδες που τροφοδοτούνται με μπαταρία (απεικονίζονται στην φωτογραφία), είναι ικανές να μεταφέρουν 280 κοντέινερ.
Οι πρώτες 6 φορτηγίδες με την λειτουργία τους αναμένεται να αποσύρουν σε ετήσια βάση 23.000 φορτηγά από τους δρόμους της Ολλανδίας, και να τα αντικαταστήσουν με μεταφορές μηδενικών εκπομπών.
Η εταιρεία Port-Liner κατασκευάζει τα δικά της σκάφη και έχει αναπτύξει μια συσκευασία μπαταριών που τοποθετείται μέσα σε ένα κοντέινερ.
Ο Meegen λέει ότι θα μπορούσε έτσι να αναβαθμίσει υπάρχουσες φορτηγίδες:
«Αυτό μας επιτρέπει να αναβαθμίσουμε φορτηγίδες που ήδη λειτουργούν, γεγονός που αποτελεί μεγάλη ώθηση για απονομή διαπιστευτηρίων πράσινης ενέργειας της βιομηχανίας μας. Τα κοντέινερ των μπαταριών φορτίζονται στην στεριά από τον προμηθευτή ενέργειας μηδενικού άνθρακα Eneco, ο οποίος χρησιμοποιεί ηλιακή ενέργεια, ανεμογεννήτριες και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας».
Τα πρώτα σκάφη αναμένεται να ολοκληρώσουν το παρθενικό τους ταξίδι τους φέτος.
Σχόλιο electrek
Όπως έχουμε συζητήσει συχνά στο παρελθόν, όλοι οι τρόποι μεταφοράς εξηλεκτρίζονται σταδιακά και αυτό περιλαμβάνει και τις θαλάσσιες μεταφορές.
Και είναι σημαντικό να γίνει αυτή η μετατροπή, δεδομένου ότι ο συγκεκριμένος τρόπος μεταφορών παράγει πολλή ρύπανση. Ορισμένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο εκπέμπουν ρύπανση συγκρίσιμη με εκατομμύρια επιβατικών αυτοκινήτων.
Νομίζω ζούμε συναρπαστικές στιγμές σε αυτό το μέτωπο, επειδή έχουμε δει πολλά μεγάλα παρόμοια έργα με υτό, όπως:.
A new all-electric cargo ship with a massive 2.4 MWh battery pack in China
two massive all-electric ferries in Sweden and Denmark
του Fred Lambert
electrek