Ναι η ηλεκτροκίνηση είναι πιο πράσινη, και ναι η υπερθέρμανση του πλανήτη προκαλεί άνοδο της στάθμης της θάλασσας.

18 06 2018 | 08:40

Ρεπουμπλικάνοι που χρηματοδοτούνται από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων αρνούνται αυτές τις προφανείς αλήθειες.

Μέσα στο Μάιο, η Επιτροπή Επιστημών, Διαστήματος και Τεχνολογίας διεξήγαγε μια ακόμη ακρόαση σχετικά με την κλιματική επιστήμη, παρόμοια με εκείνη που είχε διεξάγει τον Απρίλιο του 2017, τον Φεβρουάριο του 2017, τον Ιανουάριο του 2016, τον Μάιο του 2015, και τον Ιούνιο του 2014. Φαίνεται ότι η αμφισβήτηση της κοινά αποδεκτής κλιματικής επιστήμης είναι το αγαπημένο χόμπι των Ρεπουμπλικανών. 

Ο Μο Μπρουκς, ρεπουμπλικάνος βουλευτής των ΗΠΑ υποστήριξε πως για την αύξηση της στάθμης της θάλασσης ευθύνονται οι Λευκοί Βράχοι του Ντόβερ, οι οποίοι πέφτουν μέσα σε αυτήν, ενώ οι συνεργάτες του υποστήριξαν πως οι επιστήμονες το 1970 προέβλεψαν ψύξη της γης, πως ο πάγος της Ανταρκτικής μεγαλώνει, και η στάθμη της θάλασσας δεν ανεβαίνει.

Οι δύο τελευταίες δηλώσεις που κατατέθηκαν στα πρακτικά  από τον Πρόεδρο της Επιτροπής, Lamar Smith, ήταν έργο του γνωστού αρνητή των πάντων Fred Singer. Ο Singer τις τελευταίες δεκαετίες  εργάστηκε για μια πληθώρα ομάδων μελέτης, οι οποίες χρηματοδοτούνταν από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων, για να αρνούνται την κλιματική επιστήμη.

Βέβαια είναι δύσκολο να τον πάρει κανείς στα σοβαρά δεδομένων των διαρκών αντικρουόμενων απόψεων που εκφράζει: «υπάρχουν επίσης στοιχεία που δείχνουν ότι τα επίπεδα της θάλασσας στην πραγματικότητα αυξάνονται με ρυθμό επιτάχυνσης ... για να διατηρηθεί ο ρυθμός ανόδου σταθερός, όπως παρατηρήθηκε ...»

Προφανώς δεν μπορεί να επιταχύνεται και ταυτόχρονα να διατηρείται σταθερός ο ρυθμός ανόδου της στάθμης.....

Η εξήγηση του Singer, ομοίως αντιφάσκει: «η θερμοκρασία του θαλασσινού νερού δεν έχει άμεση επίδραση στην άνοδο της στάθμης της θάλασσας ... η συσσώρευση πάγου στην ηπειρωτική Ανταρκτική έχει αντισταθμίσει αυτή την επίδραση [αύξηση της στάθμης της θάλασσας λόγω υψηλών θερμοκρασιών] για τουλάχιστον αρκετούς αιώνες.»

Εδώ, ο Singer ισχυρίζεται πρώτα ότι η βασική φυσική της θερμικής διαστολής είναι λανθασμένη, ή τουλάχιστον με κάποιο τρόπο δεν ισχύει για τα νερά των ωκεανών, αλλά στη συνέχεια υποστηρίζει ότι είναι πραγματική και απλώς αντισταθμίζεται από την ανάπτυξη πάγου στην Ανταρκτική. Ο τελευταίος αυτός ισχυρισμός είναι και λάθος: η Ανταρκτική χάνει κομμάτια του πάγου της, και πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι είναι υπεύθυνη για το 8% της αύξησης της στάθμης της θάλασσας από το 1993 (η θερμική διαστολή είναι ο μεγαλύτερος συντελεστής ανόδου της στάθμης, κατά 42%).

Σύμφωνα με έναν ερευνητή της διακύμανσης της στάθμης της θάλασσας του Climate Feedback, τα λεγόμενα του Singer είναι εντελώς ανυπόστατα, αρνούνται θεμελιώδεις νόμους της φυσικής, ωστόσο ειπώθηκαν στο Κογκρέσο. Το ότι αυτά αποτελούν το υλικό των αρνητών της κλιματικής αλλαγής, τόσο σε θεσμικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο πληροφόρησης από τα μέσα ενημέρωσης, λέει πολλά.

Την ίδια περίοδο, ο Jonathan Lesser, ένας σύμβουλος της καπνοβιομηχανίας Koch Mercer και ενός χρηματοδοτούμενου από την Exxon, Ινστιτούτου του Μανχάταν, ισχυρίστηκε ότι «περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημαίνουν περισσότερη ρύπανση».

Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από μια σειρά λανθασμένων υποθέσεων. Αρχικά δεν λαμβάνει υπόψη το σημερινό μίγμα ηλεκτρικού δικτύου, αλλά τις προβλέψεις της Υπηρεσίας Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ (ΕΙΑ) για το 2050, η οποία είναι γνωστό ότι υποτιμά της αύξηση της καθαρής ενέργειας, υπερτιμώντας τη συμμετοχή του άνθρακα στο μέλλον.

Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την καύση του άνθρακα προκαλεί σημαντική ατμοσφαιρική ρύπανση και έτσι χρησιμοποιώντας αυτές τις υποθέσεις, ο Lesser καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα αμερικανικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παράγουν περισσότερους επιβλαβείς ατμοσφαιρικούς ρύπους για την ανθρώπινη υγεία από τα αυτοκίνητα που κινούνται με βενζίνη, υποθέτωντας ότι θα φορτίζονται από παραγωγή ορυκτών καυσίμων..

Αλλά αν η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων είναι καθαρή, σε αντίθεση με τις υποθέσεις της  ΕΙΑ- σχεδόν βέβαιο - τα συμπεράσματά του δεν στέκουν.

Ο Lesser συνεχίζει λέγοντας ότι ακόμη και με την υπόθεση ότι οι εκπομπές ρύπων από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα είναι τουλάχιστον κατά 70% χαμηλότερες το 2050 από ό, τι των αυτοκινήτων με βενζίνη, «οι μειώσεις του άνθρακα δεν θα έχουν αντίκτυπο στο κλίμα επειδή πρόκειται για μια μικρή αλλαγή σε σχέση με τη ρύπανση του άνθρακα από όλη την αμερικανική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας».  Ένα τέτοιο επιχείρημα βέβαια, θα μπορούσε να ειπωθεί για κάθε μεμονωμένη προσπάθεια να μειωθεί η ρύπανση από άνθρακα. Αλλά η αθροιστική επίπτωση είναι που κάνει τη διαφορά.

Στην  πραγματικότητα, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 30% της ρύπανσης από άνθρακα των ΗΠΑ, οπότε η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα κρίσιμο βήμα για την αντιμετώπιση της μεγάλης συμβολής της Αμερικής στην κλιματική αλλαγή.

Με λίγα λόγια, ναι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πράσινα, και ναι η υπερθέρμανση του πλανήτη προκαλεί αύξηση της στάθμης της θάλασσας.

Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι τα επιχειρήματα για το αντίθετο υποστηρίζονται από άτομα τα οποία έχουν απολαβές ή υποστηρίζονται οικονομικά στις προεκλογικές τους εκστρατείες από τη βιομηχανία ορυκτών καυσίμων.

 

21 Μαΐου

Τoυ Dana Nuccitelli

Πηγή:  The Guardian

Περισσότερα:

Climate change    Climate consensus- the 97%      Sea level     Electric, hybrid, low emission cars   Greenhouse gas emissions    Oceans    Ethical and green living