«Πρασινίζουν» με υδρογόνο οι υποδομές αποθήκευσης και φυσικού αερίου της χώρας – Τα σχέδια των ΔΕΣΦΑ και ΔΕΠΑ.
Στο «πράσινο» υδρογόνο στρέφονται οι εταιρίες διανομής και εμπορίας φυσικού αερίου στην Ευρώπη και την Ελλάδα σε μία προσπάθεια να προσπεράσουν το απαγορευτικό της Ευρ. Επιτροπής για τις χρηματοδοτήσεις αγωγών και υποδομών ορυκτών καυσίμων μετά το 2021.
Έτσι ο ΔΕΣΦΑ και η ΔΕΠΑ αναζητούν τρόπους για να μπορούν να ενισχύσουν οικονομικά μέσω κοινοτικών κονδυλίων και δανεισμού από την ΕΤΕπ μελλοντικά έργα. Ένας είναι τέτοιος είναι να «πρασινίσουν» τα projects που ετοιμάζουν και για να το πετύχουν αυτό στρέφονται στο υδρογόνο, που παράγεται από ΑΠΕ.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Νικόλα Μπατιλάνα, μιλώντας στο οικονομικό φόρουμ των Δελφών έκανε γνωστό πως ο Διαχειριστής εκμεταλλευόμενος και την εμπειρία των μετόχων του (Snam, Fluxys και Enagas) εξετάζει τη μεταφορά υδρογόνου μέσα από το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Πρόκειται για επενδυτικά σχέδια, τα οποία, όπως αναφέρουν πηγές, δεν αποκλείεται να φανερωθούν στο επόμενο δεκαετές επιχειρησιακό σχέδιο ανάπτυξης που ετοιμάζει.
Για την ευκαιρία του υδρογόνου μίλησε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κώστας Ξιφαράς. Η δημόσια εταιρία μαζί με τον εταίρο της, την ιταλική Edison, είναι ανοικτοί σε συνεργασίες για τη μεταφορά υδρογόνου μέσα από τον αγωγό EastMed.
Σύμφωνα και με τον επικεφαλής της Enel Ελλάδας Αριστοτέλη Χαντάβα το υδρογόνο μπορεί να παίξει ρόλο κλειδί στην ενεργειακή μετάβαση και την επίτευξη των στόχων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Μάλιστα η μητρική εταιρία έχει αναλάβει σχετική πρωτοβουλία με άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες ώστε οι Βρυξέλλες να εντάξουν στη στρατηγική τους το υδρογόνο.
Υπενθυμίζεται ότι την κρισιμότητα της διατήρησης των έργων φυσικού αερίου υπό το καθεστώς της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης τόνισαν πρόσφατα με κοινή τους παρέμβαση προς τους αρμόδιους Ευρωπαίους Επιτρόπους οι χώρες της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Τσεχίας, της Σλοβακίας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ουγγαρίας. Οι υπουργοί Ενέργειας των οκτώ κρατών, μεταξύ αυτών και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς, ζήτησαν να μην διακοπεί η χρηματοδότηση υποδομών και αγωγών υπογραμμίζοντας πως το φυσικό αέριο θα αποτελέσει το καύσιμο – γέφυρα προς την οικονομία της κλιματικής ουδετερότητας.
11 Iουνίου 2020
energypress