Βασιλικός γάμος χωρίς εκπομπές CO2.
Τα εκατομμύρια των θεατών του βασιλικού γάμου, καθώς έβλεπαν τον Δούκα και τη Δούκισσα του Sussex (επίσης γνωστό ως Harry και Meghan) να αναχωρούν από το Κάστρο του Windsor μετά την γαμήλια τελετή, προς το Frogmore House, σε απόσταση μόλις περίπου ενός μιλίου, σίγουρα θα αναρωτιόντουσαν:
1) Φορούσαν ζώνες ασφαλείας;
2) Έχει ο δούκας, άδεια οδήγησης;
3) Τι παίζει με το αμαξάκι;
Αν και δεν είμαστε σίγουροι για την πρώτη ερώτηση (η τηλεοπτική κάλυψη μάλλον δείχνει ότι δεν έβαλαν ζώνες) είμαστε σίγουροι για τη δεύτερη, μια και ο Χάρυ πέρασε το τεστ οδήγησης ως έφηβος, πριν από 10 χρόνια (και με την πρώτη μάλιστα).
Όσο για το δανεισμένο αυτοκίνητο του ευτυχισμένου ζευγαριού, είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε ότι ήταν όχημα με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το αυτοκίνητο είναι μία vintage ασημί μπλε 1968 Jaguar E-Type Roadster, με μία κρίσιμη και σημαντική αλλαγή: Ο περίφημος εξακύλινδρος βενζινοκίνητος κινητήρας XK αντικαταστάθηκε με ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Όπου υπήρχε ο κινητήρας, οι τεχνικοί της Jaguar Land Rover εγκατέστησαν μπαταρία ιόντων λιθίου ικανή να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο για περίπου 170 μίλια με μία φόρτιση (λιγότερο από το νέο μοντέλο 3 της Tesla, αλλά ίσως η Jaguar έχει καλύτερα φρένα).
Στη δε θέση του κιβωτίου ταχυτήτων, εγκατέστησαν έναν ηλεκτροκινητήρα 220 kW.
Όλα αυτά έγιναν χωρίς να κόψουν ή να τροποποιησούν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο το πλαίσιο του αυτοκινήτου και επειδή το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης ζυγίζει περίπου το ίδιο με το παλιό, δεν υπήρξε και ανάγκη αλλαγής των αναρτήσεων.
Μερικές άλλες αλλαγές που έγιναν στο αυτοκίνητο: το ταμπλό ενδείξεων άλλαξε με ένα καινούργιο προσαρμοσμενο στην παρακολούθηση των ηλεκτρικών επιδόσεων, οι κλασικοί προβολείς πυρακτώσεως αντικαταστάθηκαν με πιο αποδοτικούς λαμπτήρες LED και το σύστημα πλήρωσης της δεξαμενής καυσίμου αφαιρέθηκε υπέρ μιας ηλεκτρικής ζεύξης για φόρτισης της μπαταρίας.
Πολλοί θεατές παρατήρησαν ότι το τιμόνι ήταν στην αριστερή πλευρά, αντί της ορθής (;) δεξιάς!!
Αυτό συνέβη επειδή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ήταν ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το περασμένο φθινόπωρο, αρχικά στην αμερικανική αγορά, ενώ φυσικά κατασκευάστηκε πριν από 50 χρόνια.
Η Jaguar Land Rover καταγράφει την αντίδραση του κοινού της και ενδέχεται να αποφασίσει να προχωρήσει με ένα πρόγραμμα στο οποίο οι πελάτες θα μπορούσαν να παραγγείλουν ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή να μετατρέψουν το υπάρχον vintage αυτοκίνητό τους σε ηλεκτρικό στο εργοστάσιο της.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, ένα ηλεκτρικό Jaguar δεν θα είναι φτηνό. Μια πλήρως εργοστασιακά τροποποιημένη σε ηλεκτρική Jaguar E, κοστίζει περίπου $ 390.000. Μια ηλεκτρική έκδοση θα κοστίσει ακόμη περισσότερο.
23 Μαΐου 2018
Του Henry Fountain
Πηγή : New York Times / Climate Fwd