Ναυτιλία: Μία ακόμη εταιρεία επενδύει στη μεθανόλη
Η καναδική εταιρεία Algoma Central Corporation (Algoma) προχώρησε σε μια παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου κατηγορίας Ice Class και χωρητικότητας 37.000 dwt, τα οποία είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε μελλοντικά να μπορούν να καταναλώνουν ως καύσιμο μεθανόλη και τα οποία θα ταξινομήσει ο αμερικανικός νηογνώμονας ABS.
Τα δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια θα φέρουν σημαία Καναδά, ενώ πρόκειται να χρονοναυλωθούν για μεγάλες περιόδους, επιχειρώντας κυρίως μεταξύ της Ανατολικής Ακτής του Καναδά και της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ.
H εν λόγω παραγγελία, η αξία της οποίας ανέρχεται στα 127 εκατ. δολάρια Καναδά, ακολουθεί μία ακόμη παραγγελία της Algoma για δύο νεότευκτα Kamsarmax πλοία, χωρητικότητας 72.250 dwt, τα οποία θα μπορούν να καταναλώνουν μεθανόλη ως καύσιμο με την πραγματοποίηση σχετικών μετασκευών. Τα νεότευκτα Kamsarmax φορτηγά πλοία θα διαθέτουν κινητήρες πρόωσης κατηγορίας Tier 3, υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις του EEDI Level III και ενισχύοντας έτσι τις προσπάθειες απανθρακοποίησης της καναδικής εταιρείας. Σύμφωνα με την Algoma, τα νέα πλοία αναμένεται να είναι 40% πιο αποδοτικά από τα πλοία που πρόκειται να αντικαταστήσουν, χάρη σε έναν συνδυασμό αποδοτικότερης κατανάλωσης καυσίμου και αυξημένης μέγιστης χωρητικότητας φορτίου.
Ο νηογνώμονας ABS, ο οποίος συνεργάζεται για περισσότερα από 25 χρόνια με την Algoma και έχει αναλάβει την ταξινόμηση των τεσσάρων νεότευκτων πλοίων, επιβεβαιώνει ότι ο σχεδιασμός τους έχει γίνει λαμβάνοντας υπόψη κυρίως την ασφάλεια και τη βελτιστοποιημένη απόδοση, ενώ θεωρεί ότι τα εν λόγω πλοία θα αποτελέσουν πρότυπα για τις επόμενες γενιές πλοίων.
(Ναυτικά Χρονικά)