ΠΟΣΠΗΕΦ: Μη αποδεκτό το αίτημα για αναδρομική ισχύ των περιβαλλοντικών όρων στα εκκρεμή ομαδοποιημένα αιτήματα

26 06 2022 | 08:20

Την αντίθεσή της στην αναδρομικότητα, όσον αφορά την εφαρμογή των περιβαλλοντικών όρων για τα εκκρεμή ομαδοποιημένα αιτήματα εξέφρασε η ΠΟΣΠΗΕΦ με ανακοίνωσή της, απαντώντας στην πρόσφατη επιστολή του ΣΕΦ και μεγάλων εταιρειών των ΑΠΕ.

Υπενθυμίζεται πως στην εν λόγω επιστολή προς το ΥΠΕΝ, αίτημα του ΣΕΦ ήταν να υπάρξει αναδρομική ρύθμιση έτσι ώστε να αντιμετωπίζονται ως ενιαία έργα, όχι μόνον τα νέα ομαδοποιημένα αιτήματα "μικρών" έργων, αλλά και οι υφιστάμενες εκκρεμείς αιτήσεις προς τον ΑΔΜΗΕ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΠΗΕΦ αναφέρει:

Πάγια αρχή της Ομοσπονδίας μας είναι να αγωνιζόμαστε για  την Εξάλειψη της αναδρομικότητας στις νομοθετικές Ρυθμίσεις που αφορούν την Ενεργειακή Αγορά .

Ο Εκπρόσωπος  της  Ομοσπονδίας  μας το ξεκαθάρισε μάλιστα μόλις  χθες  κατά την τοποθέτηση του στην Επιτροπή Παραγωγής  και  Εμπορίου  στη Βουλή , στο  πλαίσιο  της  Δημόσιας  Συζήτησης  για  το νέο  Ενεργειακό  Νομοσχέδιο.

Αναγνωρίζουμε απολύτως το δικαίωμα κάθε Κυβέρνησης να νομοθετεί με  βάση τις Γενικές Πολιτικές της, που βεβαίως και είναι λογικό να διαφέρουν από τις Πολιτικές των προηγούμενων  Κυβερνήσεων. Έτσι τα καθεστώτα ενίσχυσης, οι Προτεραιότητες και τα όποια αδειοδοτικά πλαίσια είναι απολυτως λογικό και αποδεκτό να αλλάζουν.            

Δεν είναι όμως σε καμία περίπτωση αποδεκτό, οι αλλαγές να έχουν αναδρομική ισχύ καταλύοντας κάθε έννοια κράτους δικαίου και συνταγματικότητας. Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε από τον τύπο ότι 8 μεγάλες εταιρίες του κλάδου ζητούν αναδρομική εφαρμογή περιβαλλοντικών διατάξεων. 

Δεν  ήταν   οι ίδιες αυτές εταιρίες οι οποίες  διαμαρτύρονταν για την αναδρομικότητα της έκτακτης εισφοράς του Ν.4759 του κ. Χατζηδάκη; 

Η  θέση  μας  είναι σταθερή και συνεπής. Καμία αναδρομικότητα σε καμία απόφαση είτε είναι θετική προς τα συμφέροντα μας είτε αρνητική. 

Είναι θέμα αρχής και αυτονόητη προϋπόθεση για να λειτουργεί ομαλά ένας κλάδος.

Είναι απαράδεκτο θεσμικοί Φορείς   και   μεγάλες   Εταιρείες   να    ζητούν  Δημοσίως και απροκάλυπτα από την Κυβέρνηση να προχωρήσει σε Αναδρομική Εφαρμογή  Νόμου  λέγοντας  συγκεκριμένα  : 

«Η υποχρέωση αυτή θα πρέπει να αφορά αναδρομικά και τις υφιστάμενες  εκκρεμείς αιτήσεις προς τον Διαχειριστή, οι οποίες θα πρέπει να λογιστούν ως ανενεργές και οι υπόχρεοι θα πρέπει να επανυποβάλουν πλήρη αίτηση μαζί με το απαιτούμενο περιβαλλοντικό παραστατικό».

Θεωρούμε αυτονόητο ότι σε  καμία  Περίπτωση   δεν θα γίνει δεκτή μία τέτοια πρόταση από το υπουργείο.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΣΠΗΕΦ 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ  ΔΣ     ΠΑΝΑΓΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ       

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ Δ.Σ.    ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΙΚΟΥΡΑΣ

«Για άλλη μία φορά η κυβέρνηση μάς καλεί να ψηφίσουμε ένα νομοσχέδιο γιατί έχει ωραίο τίτλο που όμως δεν ανταποκρίνεται με το περιεχόμενο. Παρότι είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε η επιτάχυνση των ΑΠΕ, η προώθηση της αποθήκευσης ενέργειας και άλλα ζητήματα που πραγματεύεται το νομοσχέδιο, μέσα στα άρθρα του δεν βρίσκουμε λύσεις αλλά νέα προβλήματα που προστίθενται στο φαινόμενο της υπερθέρμανσης των αδειών στην αγορά των ΑΠΕ που έφερε η πρώτη φάση «απλοποίησης» της αδειοδότησης αλά ΝΔ με το νόμο 4685/2020 του κ. Χατζηδάκη», δήλωσε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου επί του νομοσχεδίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ).    Σημείωσε τη μεγάλη αναντιστοιχία μεταξύ του ηλεκτρικού χώρου σε σχέση με τις αιτήσεις για νέα έργα αλλά και τους εθνικούς στόχους για τις ΑΠΕ , τον ανεπαρκή ενεργειακό σχεδιασμό, το μεγάλο πρόβλημα νέας καθυστέρησης του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ, καθώς και την απουσία οποιασδήποτε πρόβλεψης για την προστασία της βιοποικιλότητας.   «Πρόκειται για ένα επικίνδυνο μπάχαλο που, αντί να την προωθεί, δυσφημεί και αναστέλλει την πράσινη μετάβαση» είπε χαρακτηριστικά ο Σ.Φάμελλος και επικεντρώθηκε στο ότι το νομοσχέδιο:  -Είναι εις βάρος του περιβάλλοντος  Αγνοεί την περιβαλλοντική νομοθεσία, τις προβλέψεις του Συντάγματος και των Ευρωπαϊκών Οδηγιών ως να μην αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Παρακάμπτει τις υποχρεωτικές αδειοδοτήσεις και απαλλάσσει έργα από τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Στο άρθρο 4 για την αναγκαία απαλλοτρίωση δεν υπάρχει καμία εξαίρεση ούτε για την προστασία της βιοποικιλότητας ούτε για τις περιοχές Natura 2000, ενώ στο άρθρο 49 καταργείται η δασική νομοθεσία όχι μόνο για τις ΑΠΕ και για άλλες δραστηριότητες και εισάγεται φωτογραφική ρύθμιση για την οδοποιία σε δάση. Το ΥΠΕΝ υποτιμά και καταπατά την περιβαλλοντική νομοθεσία και με τις προβλέψεις για τα πιλοτικά πλωτά φωτοβολταϊκά, α