Απαγορευτικό σε 9 δρόμους του Λονδίνου σε οχήματα βενζίνης και ντίζελ, για μείωση της ρύπανσης.
Το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έχει γίνει τόσο μεγάλο στο Λονδίνο, που οι πολίτες διεξάγουν δικαστικό αγώνα ενάντια στην κυβέρνηση.
Η πόλη έχει πάρει την απόφαση όλα τα λεωφορεία να είναι πράσινα μέχρι το τέλος του έτους, και στα κεντρικά μέρη της πόλης επιτρέπεται να οδηγούν μόνο αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Αλλά αυτά τα μέτρα δεν είναι αρκετά για να λύσουν το πρόβλημα, οπότε το Λονδίνο προσπαθεί κάτι πιο ακραίο, αν και σε μια πολύ μικρή κλίμακα για την ώρα.
Aαπαγορεύεται εντελώς η κυκλοφορία ορισμένων τύπων αυτοκινήτων από μερικούς δρόμους στις περιοχές Hackney and Islington.
Εννέα δρόμοι θα εφαρμόσουν την απαγόρευση, σύμφωνα με την οποία θα επιτρέπεται την κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υβριδικών, αυτοκινήτων υδρογόνου και ποδηλάτων μεταξύ 07:00 - 10:00 και 16:00 - 19:00 (που θεωρείται ώρα αιχμής).
Από την απαγόρευση απαλλάσσονται οι τοπικές επιχειρήσεις και οι κάτοικοι.
Οι εννιά δρόμοι είναι :
- Blackall Street
- Cowper Street
- Paul Street
- Tabernacle Street
- Ravey Street
- Singer Street
- Rivington Street
- Willow Street
- Charlotte Road
Το μέτρο που θα μειώσει εκτός από τη ρύπανση, και την κυκλοφορία σε ώρες αιχμής, υποστηρίχθηκε από τους πολίτες κατά 70% μετά από τοπική διαβούλευση.
Φυσικά δεν περιμένει κανείς αυτοί οι εννέα δρόμοι να λύσουν το πρόβλημα, αλλά αναμένεται να υιοθετηθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα αυτή η πρωτοποριακή πολιτική.
Ο αντιδήμαρχος της περιοχής που εφαρμόστηκε το μέτρο, Feryal Demirci, δήλωσε: «Η αποτυχία να δράσουμε για την κακή ποιότητα του αέρα, η οποία προκαλεί σχεδόν 10.000 πρόωρους θανάτους στο Λονδίνο κάθε χρόνο, δεν είναι επιλογή και γι 'αυτό είμαστε πιο τολμηροί από ποτέ στις προσπάθειές μας. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ξεκινάμε το πρόγραμμα "δρόμοι με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές" το οποίο θα ανακτήσει τους δρόμους από τα ρυπογόνα οχήματα βενζίνης και ντίζελ και θα βελτιώσει την περιοχή για χιλιάδες ανθρώπους κάθε μέρα».
Ωστόσο υπάρχουν και οι αντίθετες φωνές που υποστηρίζουν ότι γίνεται έντονος διαχωρισμός μεταξύ των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων, και αυτών που θα ήθελαν αλλά δεν μπορούν λόγω της τιμής τους.
Αντίθετα, οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας θεωρούν ότι δίνονται περισσότερα κίνητρα για τη μετάβαση σε βιώσιμα αυτοκίνητα.
5 Σεπτεμβρίου 2018
Του Mihai Andrei
Πηγή: ZME Science