Πώς η Ιταλία θα πουλήσει ηλεκτρικά οχήματα σε όσους έχουν εισόδημα κάτω από €30.000

06 01 2024 | 10:41

Ένα σχέδιο με προϋπολογισμό 930 εκατ. ευρώ (1 δισεκατομμύριο δολάρια) έχει στα «σκαριά» η ιταλική κυβέρνηση προκειμένου να ενθαρρύνει τους πολίτες να αποσύρουν τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά τους και να αγοράσουν ηλεκτρικά, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η δέσμη μέτρων που επεξερτάζεται το υπουργείο Βιομηχανίας, θα περιλαμβάνει οικονομικά κίνητρα ύψους έως και 13.750 ευρώ, ώστε  πολίτες με ετήσιο εισόδημα χαμηλότερο από 30.000 ευρώ να εγκαταλείψουν τα μοντέλα Euro 2, τα οποία είναι άνω των 20 ετών, για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

Ο στόχος, σύμφωνα με το έγγραφο που είδε το Bloomberg, θα είναι να «αλλάξει ο στόλος οχημάτων της Ιταλίας, ο οποίος είναι ένας από τους παλαιότερους στην Ευρώπη, με τουλάχιστον 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα EURO 3 ή οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων». Το σχέδιο θα στοχεύει στη στήριξη «των οικογενειών με χαμηλό εισόδημα και θα ενθαρρύνει την αγορά αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη χώρα».

Το σχέδιο θα παρουσιαστεί σε συνάντηση με εκπροσώπους του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας την 1η Φεβρουαρίου, σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου Βιομηχανίας.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ιταλία αυξήθηκαν κατά 19% το 2023 σε περίπου 1,57 εκατομμύρια, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη. Το μερίδιο αγοράς EV της Ιταλίας είναι χαμηλότερο από ό,τι σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές οικονομίες.

Την ίδια στιγμή, ύστερα από χρόνια ραγδαίας αύξησης των πωλήσεων, αυξάνονται στην Ευρώπη τα σημάδια για βραδύτερη υιοθέτηση των EV. Η Audi της Volkswagen μειώνει τα σχέδια επέκτασης των EV για να αποφύγει την επιβάρυνση των εργοστασίων και των αντιπροσώπων εν μέσω της βραδύτερης αύξησης των πωλήσεων. Τον Οκτώβριο, ο οικονομικός διευθυντής της Mercedes-Benz περιέγραψε τον ανταγωνισμό στον χώρο των EV ως «βάναυσο» και ανθυγιεινό.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι απίθανο να επιτύχει τους στόχους της για τα EV στο τέλος της δεκαετίας, εάν δεν βελτιώσει τη βιομηχανική της πολιτική και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν να κυκλοφορήσουν σύντομα φθηνότερα EV, ανέφεραν οι αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Harald Hendrikse σε σημείωμά τους.

(newmoney.gr)

φφ