Γ. Περιστέρης - Ετοιμος για επενδύσεις 1 δισ. ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα.

02 10 2019 | 12:36Φ. Κόλλιας

Ετοιμότητα για άμεση έναρξη νέων επενδύσεων ύψους ενός δισ. ευρώ δήλωσε χθες ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης, κατά την τηλεδιάσκεψη για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου.

Όπως είπε, στις νέες επενδύσεις μπορούν να ενταχθούν άμεσα, με την προώθηση του απαραίτητου θεσμικού πλαισίου που εκκρεμεί επί χρόνια, τα δύο έργα αντλησοταμίευσης που προωθεί ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε Αμφιλοχία και Αμάρι Κρήτης, συνολικού ύψους 780 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνονται, επίσης, πρόσθετες επενδύσεις σε Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), καθώς και η νέα μονάδα φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου, καθαρής ισχύος 660 MW, που προωθεί ο όμιλος στην Κομοτηνή, σε μια επένδυση 300 εκατ. ευρώ.

Η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επισήμανε κατά τη χθεσινή παρουσίαση τη σημαντική συνεισφορά των ΑΠΕ και των παραχωρήσεων στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου. Μάλιστα, τόνισε, πως το πλήρες αποτύπωμα των δύο συγκεκριμένων τομέων θα φανεί στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα εξαμήνου δεν αποτυπώνεται η συνεισφορά των δύο νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος 358 MW, που αποκτήθηκαν ή λειτούργησαν στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Παράλληλα τόνισε πως στο εξάμηνο το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων στον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου ενισχύθηκε στα 1,8 δισ. ευρώ.

Όπως εξήγησε η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι παραχωρήσεις είναι ένα από τα ισχυρότερα όπλα του ομίλου. Με την προσθήκη του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου (δηλαδή όταν αρχίσει να λειτουργεί) τα ετήσια μερίσματα του ομίλου από τις παραχωρήσεις θα ξεπερνούν τα 90 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος, κατέχει το 100% στις εταιρείες παραχώρησης της Νέα Οδού (αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ και Ιόνια Οδός) και της Κεντρικής Οδού, ενώ διατηρεί ποσοστό 17% στην Ολυμπία Οδό. Η διοίκηση θεωρεί πως η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αναμένεται να συμβάλει θετικά στην κυκλοφορία των εν λόγω παραχωρήσεων. Η ολοκλήρωση της κατασκευής του νοτίου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε 65) και η σύνδεση του με τον ΠΑΘΕ το 2021 αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την κυκλοφορία και συνεπώς και τα έσοδα.

Επιπλέον, κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, θα κατέχει το 32,46% των μετοχών. Παράλληλα διεκδικεί, σε κοινοπραξία με την αμερικανική Mohegan, την άδεια καζίνο στο Ελληνικό που συνδέεται με την κατασκευή και εκμετάλλευση τουριστικού συγκροτήματος με δραστηριότητες ψυχαγωγίας, συνεδριακό κέντρο, κ.λπ. Οι προσφορές κατατίθενται αυτή την εβδομάδα.

Οι παραχωρήσεις και οι ΑΠΕ συνεισέφεραν στην αύξηση των κερδών προ φόρων του ομίλου κατά 63,1% στο πρώτο εξάμηνο, στα 52,2 εκατ. ευρώ, παρά την υποχώρηση του κατασκευαστικού βραχίονα.

Για το θέμα της υπό κατασκευή λιγνιτικής μονάδας «Πτολεμαϊδα 5» της ΔΕH, ο κ. Περιστέρης υποστήριξε πως δεν υπάρχει κανένα ρίσκο για την ΤΕΡΝΑ. Πρόσθεσε πως «η εταιρεία συνεχίζει σε συνεργασία με την ΔΕH τις εργασίες με στόχο την παράδοση της μονάδας σε λειτουργία στις αρχές του 2021, με βάση τον προγραμματισμό».

Πρόσθεσε πως πράγματι έχει ακούσει πως η ΔΕΗ εξετάζει τη λειτουργία της μονάδας με άλλο καύσιμο (σ.σ. φυσικό αέριο) μετά το 2028, χωρίς η πλευρά του ομίλου να γνωρίζει κάτι περισσότερο.

 

 

 

 

1 October 2019

euro2day.gr