Υδρογόνο VS Εξηλεκτρισμός: Τι προβλέπει μελέτη του Aurora για Γερμανία και Χώρες Benelux.
Η ζήτηση υδρογόνου σε Γερμανία και τις χώρες Benelux (Βέλγιο, Ολλανδία και Λουξεμβούργο) ενδέχεται να πενταπλασιαστεί μέχρι το 2050 στις 500 TWh ετησίως, αναλόγως των εξελίξεων στο κομμάτι του εξηλεκτρισμού σε θέρμανση και μεταφορές, όπως υπογραμμίζουν ερευνητές.
Ειδικότερα, τώρα η περιοχή χρησιμοποιεί 95 TWh ορυκτών καυσίμων που βασίζονται στο υδρογόνο, κυρίως από φυσικό αέριο και για την βαριά βιομηχανία, όπου το πράσινο υδρογόνο δύναται να υποκαταστήσει υπό τις νέες ευρωπαϊκές κατευθύνσεις απανθρακοποίησης, σύμφωνα με το Aurora Energy Research.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις αποτελούν μέρος μελέτης που διεξήγαγε το ινστιτούτο για την δυναμική της χρήσης υδρογόνου στα ενεργειακά συστήματα σε Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Λουξεμβούργο.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Aurora, η «πράσινη» μέθοδος παραγωγής υδρογόνου – πράσινου υδρογόνου – μέσω δηλαδή ηλεκτρόλυσης με την αξιοποίηση ηλεκτρικής ενέργειας από ήλιο ή άνεμο είναι σημαντικά ακριβότερη – σχεδόν διπλάσιο κόστος – από τις συμβατικές μεθόδους – μπλέ και γκρι υδρογόνο.
Το Aurora υποστηρίζει ότι αν οι μεταφορές και η θέρμανση επιλέξουν να χρησιμοποιούν απευθείας ηλεκτρική ενέργεια – δηλαδή με την εξάπλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ηλεκτρικών αντλιών για σκοπούς θέρμανσης – τότε η μελλοντική παραγωγή υδρογόνου θα μπορούσε κυρίως να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα στις βιομηχανικές διαδικασίες επεξεργασίας σιδήρου, χημικών και τσιμέντου.
Σε αυτή την περίπτωση, η ζήτηση υδρογόνου θα μπορούσε να αυξηθεί στις 150 TWh μέχρι το 2050.
«Αν όμως οι μεταφορές και η θέρμανση μεταπηδήσουν σε μεγάλης κλίμακας χρήση υδρογόνου, τότε η ζήτηση θα μπορούσε να φτάσει τις 500 TWh το 2050», είπε η Alexander Esser, επικεφαλής εμπορική διευθύντρια του Aurora.
Εντούτοις, δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι η κατεύθυνση παραμένει ασαφής.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που λειτουργούν με μπαταρία έχουν κάνει ένα δυναμικό ξεκίνημα σε μαζική κλίμακα, ενώ στο υδρογόνο έχει «ανατεθεί ο ρόλος» να εξυπηρετεί τα βαρέα οχήματα και τα οχήματα μεγάλων αποστάσεων.
Σε ότι αφορά τον κλάδο της θέρμανσης, η βιομηχανία αερίου πιέζει σκληρά να αποτρέψει τον εξηλεκτρισμό, διατηρώντας τους αγωγούς και τις υποδομές αποθήκευσης, αλλάζοντας απλώς το περιεχόμενό τους σε υδρογόνο.
Τέλος, το Aurora σημειώνει πως τα αποτελέσματα διείσδυσης του υδρογόνου εξαρτώνται από τις επιδοτήσεις και τις ποσοστώσεις που θα επιλεχθούν.
3 Σεπτεμβρίου 2020
energypress