Δεληγιάννης (Ecolog): Προχωρά το σχέδιο για πλοίο μεταφοράς υδρογόνου από το Ομάν στο Άμστερνταμ

Στις προκλήσεις και τις τελευταίες εξελίξεις στη μεταφορά του υδρογόνου αναφέρθηκε ο Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής ναυτιλίας της ECOLOG, στο σημερινό Hydrogen & Green Gases Forum.
Όπως τόνισε, οι προκλήσεις είναι μεγάλες, καθώς ως καύσιμο είναι πολύ εύφλεκτο και χρειάζεται πολύ χαμηλή ενέργεια για την ανάφλεξη. Επίσης, επειδή τα μόρια του υδρογόνου είναι πολύ μικρά, ώστε διαπερνά εύκολα ακόμη και το μέταλλο, άρα είναι δύσκολος ο περιορισμός σε δεξαμενές και σωληνώσεις.
Παρά τις δυσκολίες και τις υψηλές απαιτήσεις, η ECOLOG προχωράει με ένα σχέδιο για εισαγωγή υδρογόνου στο Άμστερνταμ από το Ομάν, βάσει μνημονίου που έχει υπογραφεί. Πλέον το έργο βρίσκεται στο στάδιο της αδειοδότησης και προβλέπει τη μεταφορά 30.000 κ.μ. υγροποιημένου υδρογόνου σε πλοίο.
Ο κ. Δεληγιάννης πρόσθεσε ότι για τη ναυτιλία το υδρογόνο σαν καύσιμο προαπαιτεί την ύπαρξη υποδομής. Μια παράμετρος είναι το κόστος, που είναι ψηλότερο από τα συμβατικά καύσιμα. Δεν υπάρχουν λιμάνια για να γίνει ο εφοδιασμός, παρά μόνο ελάχιστες περιπτώσεις για μικρά πλοία. Έτσι, πρώτα πρέπει να εδραιωθεί το δίκτυο για την παραγωγή ποσοτήτων και έπειτα το δίκτυο διανομής.
Μέσα στα επόμενα χρόνια θα είναι διαθέσιμες και οι προδιαγραφές του ΙΜΟ για το υδρογόνο στη ναυτιλία, ώστε από το 2030 να επεκταθεί η χρήση του στον κλάδο.