Επενδύσεις ύψους 15 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση στην Κίνα από την VW.
Ο γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen ανακοίνωσε την Τρίτη 24 Απριλίου επενδύσεις ύψους 15 δισ. ευρώ σε ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα στην Κίνα μέχρι το 2022.
Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιτίθενται στα σχέδια για μαζική ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
"Η Κίνα είναι το δεύτερο σπίτι μας", δήλωσε ο νέος επικεφαλής της VW, κ. Herbert Diess, σε συνέντευξη τύπου στο Πεκίνο, η αγορά του οποίου είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πρόσθεσε ότι τα επενδυτικά κεφάλαια - που προέρχονται τόσο από την Volkswagen όσο και από τους τοπικούς επενδυτές - θα «καταστίσουν την κίνηση καθαρότερη, ασφαλέστερη και πιο έξυπνη ώστε να βελτιωθεί πραγματικά τη ζωή των ανθρώπων».
Μέχρι το 2021, "η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο στοχεύει να παράγει αυτοκίνητα με μπαταρίες σε τουλάχιστον έξι εργοστάσια στην Κίνα", δήλωσε ο Diess.
Ο επικεφαλής της VW ανήγγειλε επίσης μια νέα κοινοπραξία με την κινεζική εταιρεία Anhui Jianghuai Automobile (JAC), η οποία θα κατασκευάσει ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου, το SOL, το οποίο θα είναι ένα ηλεκτρικό SUV που θα μπορεί να ταξιδεύει για περισσότερο από 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
Καταγράφοντας περίπου 28,9 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων πέρυσι, η κινεζική αγορά αυτοκινήτων, σύντομα θα ξεπεράσει αθροιστικά τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών μαζί.
Η Κίνα έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτροκίνηση για να επιλύσει το δικό της πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τώρα πιέζει όλο και περισσότερο την αγορά ηλεκτροκίνητων επόμενης γενιάς στην Ευρώπη.
Η VW, η οποία δήλωσε ότι θα δημιουργήσει μια επιχειρηματική μονάδα αφιερωμένη αποκλειστικά στην Κίνα, πρόσφατα ανήγγειλε σχέδια αναδιάρθρωσης για την κυκλοφορία 40 νέων μοντέλων εκεί τα επόμενα οκτώ χρόνια.
Η Ευρώπη, εν τω μεταξύ, φαίνεται να υστερεί, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιστέκονται στους προτεινόμενους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών CO2 οι οποίες ουσιαστικά θα οδηγούσαν στην μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030.
Ο κ. Miguel Arias Cañete, ο Επίτροπος αρμόδιος για Κλιματική Δράση, αρνήθηκε τις κατηγορίες ότι οι Βρυξέλλες στερούνται φιλοδοξίας στην θέσπιση νέων ορίων CO2 για τα αυτοκίνητα για το 2030, λέγοντας ότι η πρόταση της Ε.Ε. «επιτυγχάνει τη σωστή ισορροπία» μεταξύ περιβαλλοντικών, κοινωνικών και βιομηχανικών στόχων.
ΠΗΓΗ: EURACTIV