Γ. Περιστέρης: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει στον τομέα της ενέργειας και μετά την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή – Συμφωνία με Masdar για συνεπένδυση 50% στα νέα έργα αντλησιοταμίευσης και offshore
Μιλώντας στους μετόχους, κατά την σημερινή έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Γιώργος Περιστέρης, διευκρίνισε πώς ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν φεύγει από την ενέργεια με την πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: «Η μεταβίβαση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή δεν σημαίνει ότι φεύγουμε από τον ενεργειακό τομέα. Έχουμε συμφωνήσει με τη Masdar να συμμετέχουμε στο 50% των νέων έργων αποθήκευσης ενέργειας και συγκεκριμένα στις αντλησιοταμιεύσεις, αλλά και στα υπεράκτια αιολικά πάρκα. Έχουμε συμφωνήσει επίσης τα έργα αυτά να τα κατασκευάζει ο κατασκευαστικός μας βραχίονας, η ΤΕΡΝΑ», είπε συγκεκριμένα ο κ. Περιστέρης.
Νωρίτερα οι μέτοχοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχαν δώσει την έγκριση για τη μεταβίβαση του 37% των μετοχών της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στην Masdar.
Ο Γιώργος Περιστέρης αναφέρθηκε στα οφέλη της μεταβίβασης, όπως η σοβαρή ενίσχυση της ταμειακής θέσης με εισροή κεφαλαίων 850 εκατ. ευρώ και η μείωση των ενοποιημένων δανειακών υποχρεώσεων κατά 1,1 δισ. ευρώ.
Τόνισε ακόμη πώς «η εισροή κεφαλαίων θα ενισχύσει την ήδη πολύ σημαντική θέση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των υποδομών, με τελευταία ενσωμάτωση την Αττική Οδό, η οποία από την πρώτη ημέρα δημιουργεί ταμειακές ροές.
Νέες παραχωρήσεις
Ο Γιώργος Περιστέρης αναφέρθηκε ακόμα και στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και με άλλες παραχωρήσεις: «Ενισχύουμε συνεχώς το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων. Σε λίγο καιρό θα έχουμε την υπογραφή της παραχώρησης του ΒΟΑΚ. Στις παραχωρήσεις έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και επισήμανε: «Θα προστεθούν και άλλες δύο παραχωρήσεις με ΣΔΙΤ και αφορούν σε έργα διαχείρισης απορριμμάτων της Ανατολικής Θεσσαλονίκης και της Δυτικής Θεσσαλονίκης αλλά και σε έργα ΣΔΙΤ για τη διαχείριση αρδευτικών έργων στον ποταμό Νέστο και στην Κρήτη στη θέση Χοχλάκια».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ρωτήθηκε και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Σημείωσε ότι «από την πλευρά της εταιρείας έχουν εκπληρωθεί όλα τα προαπαιτούμενα και απομένει η ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων από την Πολιτεία και το ΤΑΙΠΕΔ. Εκτιμούμε να ολοκληρωθεί η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στο πρώτο τρίμηνο του 2025».
Η ομιλία Περιστέρη
Σας καλωσορίζω στην έκτακτη γενική συνέλευση του Ομίλου μας, με αποκλειστικό θέμα την έγκριση εκ μέρους σας της προτεινόμενης συναλλαγής με τη Masdar, για την πώληση στην τελευταία του ποσοστού που κατέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη θυγατρική μας ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, έναντι του ποσού των 20 ευρώ ανά μετοχή.
Όπως έχουμε προαναφέρει, η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα φέρει επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ στα ταμεία του Ομίλου, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί περαιτέρω το χρηματοδοτικό προφίλ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς θα αφαιρεθεί και σχετικός δανεισμός ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η ανωτέρω συμφωνία, προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη νέα γενιά των επενδύσεων στην παραγωγή κι αποθήκευση καθαρής ενέργειας που θα υλοποιήσει στο μέλλον η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, όπως μεταξύ άλλων στα έργα αντλησιοταμίευσης και στα υπεράκτια αιολικά πάρκα. Η συμμετοχή αυτή θα διατηρήσει την επενδυτική μας παρουσία σε πολλά υποσχόμενους νέους τομείς ενεργειακών υποδομών, ενώ λειτουργεί προς όφελος και της θυγατρικής μας ΤΕΡΝΑ που διατηρεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατασκευή καίριας σημασίας ενεργειακών έργων.
Επιτρέψτε μου να επαναλάβω, διότι έχει μεγάλη σημασία για να κατανοήσουμε πώς κινούμαστε για το μέλλον, ότι η συναλλαγή αυτή δεν είναι μία μεμονωμένη κίνηση. Αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού, που εκτυλίσσεται εδώ και χρόνια και που στόχο έχει να καταστήσει την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναμη στον τομέα των υποδομών κάθε είδους σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Και η προσπάθειά μας αποδίδει καρπούς. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πράγματι κατακτήσει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών και των παραχωρήσεων, έχοντας πλέον στο χαρτοφυλάκιό της έργα και υποδομές πολύ μεγάλης αξίας, που διασφαλίζουν ένα ακόμα καλύτερο μέλλον για τους εργαζόμενους, τους συνεργάτες και φυσικά τους μετόχους μας, όλους εσάς.
Στον τομέα των μεταφορικών υποδομών, εξασφαλίσαμε πρωταγωνιστικό ρόλο στο έργο του ΒΟΑΚ, που αποτελεί το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου αυτή την περίοδο στην Ευρώπη.
Επίσης, εμπλουτίζουμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέα έργα διαχείρισης απορριμμάτων στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας με συνολικό προϋπολογισμό της τάξης των 450 εκατ. ευρώ και δυναμικότητας άνω τον 300.000 τόνων που καθιστούν τον Όμιλο πρωταγωνιστή και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς σε συνδυασμό με τα έργα της Ηπείρου και της Πελοποννήσου, που ήδη βρίσκονται σε λειτουργία.
Κι επιπλέον, όπως σε ανύποπτο χρόνο σας είχαμε ενημερώσει, επεκτεινόμαστε και στα έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, στα οποία έχουμε στρέψει δυναμικά το ενδιαφέρον μας, καταγράφοντας τα πρώτα επιτυχημένα αποτελέσματα.
Σε ό,τι αφορά στο μέλλον, η συνεισφορά του κλάδου των Παραχωρήσεων στις οικονομικές επιδόσεις του Ομίλου θα αυξηθεί σημαντικά τις επόμενες περιόδους με την εμπορική λειτουργία διαφόρων νέων έργων. Αυτό έχει ξεκινήσει ήδη με τη νωρίτερα του αναμενόμενου έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι αυτό που επετεύχθη, δηλαδή η απολύτως ομαλή μετάβαση του αυτοκινητοδρόμου από τον προηγούμενο παραχωρησιούχο στον Όμιλό μας ήταν ένα πολύ δυσκολο και πολύπλοκο εγχείρημα που ολοκληρώθηκε σε λίγες μόλις ημέρες, ενώ αρχικά προγραμματιζόταν να γίνει εντός πέντε μηνών. Δεν πιστεύω ότι άλλος Όμιλος πέρα από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να το πετύχει αυτό. Και για αυτό αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στα στελέχη μας που πέτυχαν αυτόν τον άθλο.
Ο προγραμματισμός μας δεν σταματάει εδώ.
Συνεχώς προετοιμαζόμαστε για νέα έργα που έρχονται στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, στοχεύοντας στην διεύρυνση και διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου μας.
Παραμένουμε πιστοί σε αυτήν την πορεία δυναμικής ανάπτυξης και αφοσιωμένοι στην επιβράβευση της εμπιστοσύνης σας.