Τα σχέδια Γ. Περιστέρη μετά την πώληση της ΤΕΝΕΡΓ

Στην περαιτέρω διεύρυνση του χαρτοφυλακίου έργων αλλά και συμβάσεων Παραχώρησης και ΣΔΙΤ κινείται σταθερά ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, χωρίς να εγκαταλείπει τον τομέα των ενεργειακών έργων όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του ομίλου, Γ. Περιστέρης, στο περιθώριο της χθεσινής έκτακτης γ.σ. των μετόχων του ομίλου.

Με ενισχυμένο ταμείο από την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, αλλά και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις για τα έργα της περιόδου και τις νέες συμβάσεις, ο επικεφαλής του ομίλου εμφανίστηκε βέβαιος για την εξέλιξη των εργασιών τονίζοντας, πως η επάρκεια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι αυταπόδεικτη από τους τζίρους που πραγματοποιεί.

 

«Τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά έργα, εμείς εκτελούμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, άρα δεν έχουμε καθυστερήσεις οφειλόμενες σε εμάς», ανάφερε χαρακτηριστικά. Παραδέχθηκε ωστόσο πως τίθεται ζήτημα εξεύρεσης προσωπικού, σημειώνοντας πως σε γειτονικές αγορές (π.χ. Ρουμανία) που αντιμετωπίζουν αντίστοιχα ζητήματα η Πολιτεία κινείται ευέλικτα επιτρέποντας την εισαγωγή εργαζομένων με μεγαλύτερη ταχύτητα και ευκολία, ενώ στην Ελλάδα παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις ως προς το συγκεκριμένο ζήτημα.

Υπενθυμίζεται ότι στον κατασκευαστικό τομέα, το ανεκτέλεστο κατά το τέλος του Α’ Εξαμήνου του 2024, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων και των έργων που αφορούν σε ίδιες επενδύσεις, διαμορφώθηκε σε 5 δισ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε το 1,5 δισ. ευρώ. Σημειώνεται δε ότι ο όμιλος έχει εκφράσει την πρόθεση επέκτασης των δραστηριοτήτων μέσω του τομέα κατασκευών στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. 

Οι παραχωρήσεις

Σε ότι αφορά στα μεγάλα συμβόλαια Παραχωρήσεων που έχει εξασφαλίσει ο όμιλος στην Ελλάδα, πέραν της Αττικής Οδού, εκτίμησε ότι έως το τέλος του έτους θα συμβασιοποιηθεί το μεσαίο τμήμα Παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ η σύμβαση για την Εγνατία Οδό, εκτίμησε πως θα έχει οικονομικό κλείσιμο μέσα στο α’ τρίμηνο του 2025. Σε κάθε περίπτωση σημείωσε πως ο όμιλος έχει ολοκληρώσει πλήρως τις υποχρεώσεις του και για τις δύο συμβάσεις αυτοκινητοδρόμων, περιμένοντας το ελληνικό Δημόσιο να διευθετήσει τις εκκρεμότητες.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος είναι επικεφαλής της κοινοπραξίας (μαζί με Ιντρακάτ και Άκτωρ Παραχωρήσεις) που κατασκευάζει και το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ (έργο ΣΔΙΤ), το οποίο προχωρά «στο βαθμό που επιτρέπουν οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων», όπως σημείωσαν πηγές του ομίλου.

Σε ότι αφορά το διαγωνισμό για την επέκταση της Αττικής Οδού (Λ. Κύμης- ΠΑΘΕ), όπου ο όμιλος είναι προσωρινός ανάδοχος ως επικεφαλής της κοινοπραξίας )με Ιντρακάτ και Άκτωρ), ο κ. Περιστέρης σημείωσε χαρακτηριστικά πως δεν υπάρχει καμιά ενημέρωση για την εξέλιξη του διαγωνισμού, καθώς το ΥΠΟΜΕ αναζητά λύσης χρηματοδότησης του έργου.

Πέραν των οδικών έργων ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε επίσης σε τέσσερις νέες συμβάσεις ΣΔΙΤ που κατοχυρώθηκαν στον όμιλο και αναμένεται επίσης να συμβασιοποιηθούν το προσεχές διάστημα και αφορούν τα δύο έργα Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων σε Δυτική και Ανατολική Θεσσαλονίκη, καθώς και δύο αρδευτικά έργα (από το πρόγραμμα Ύδωρ 2.0) στο Νέστο και την Κρήτη.

 

(αναδημοσίευση από euro2day.gr)

f