Φορτηγίδα στο λιμάνι Λεμεσού για παροχή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία
Στις 13 Αυγούστου έγινε στο λιμάνι Λεμεσού η καθέλκυση της φορτηγίδας Althaia, η οποία θα λειτουργήσει ως πλωτή μονάδα cold ironing, χρησιμοποιώντας συμπιεσμένο βιομεθάνιο και παρέχοντας πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε αγκυροβολημένα πλοία, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Κυπριακό Ινστιτούτο για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία (CMMI).
Προστίθεται ότι «στο πλαίσιο του έργου BioCNG-to-CI, η startup εταιρεία InoMob, ως συντονίστρια, το Κυπριακό Ινστιτούτο για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Petronav Shipmanagement και το εργοστάσιο βιοαερίου Armenis Biogas Plant συνεργάζονται για την ανάπτυξη ολοκληρωμένης λύσης προς ηλεκτροδότηση, με πράσινη ενέργεια, πλοίων στο λιμάνι ή στο αγκυροβόλιο».
Όπως αναφέρεται, στόχος του έργου BioCNG-to-CI είναι η παροχή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία που βρίσκονται ελλιμενισμένα ή στο αγκυροβόλιο. Με την ολοκλήρωση του έργου, θα έχει αναπτυχθεί μία πλωτή μονάδα ηλεκτροπαραγωγής που θα τροφοδοτείται από βιομεθάνιο, συμβάλλοντας στην απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα και την προώθηση της κυκλικής οικονομίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «στις 20 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση στις εγκαταστάσεις της Petronav Shipmanagement στο λιμάνι της Λεμεσού, κατά την οποία οι εταίροι συζήτησαν για την πρόοδο του έργου και τα μελλοντικά βήματα».
Οι κύριοι σταθμοί-ορόσημα στην πρόοδο του έργου είναι «η λειτουργία της πλατφόρμας IoT και του αλγορίθμου προγνωστικής συντήρησης που αναπτύχθηκαν από το Κυπριακό Ινστιτούτο για τη Θάλασσα και τη Ναυτιλία και δοκιμάστηκαν στο ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος (ηλεκτρογεννήτρια) βιομεθανίου πριν από την εγκατάστασή της στη φορτηγίδα».
«Η καθέλκυση της φορτηγίδας Althaia, ολοκληρώθηκε με επιτυχία στις 13 Αυγούστου στο λιμάνι της Λεμεσού και θα λειτουργήσει ως πλωτή μονάδα cold ironing, χρησιμοποιώντας συμπιεσμένο βιομεθάνιο και παρέχοντας πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε αγκυροβολημένα πλοία», προστίθεται.
Τα επόμενα βήματα του έργου είναι «η εγκατάσταση της ηλεκτρογεννήτριας βιομεθανίου επί της φορτηγίδας και η διεξαγωγή ανάλυσης κραδασμών και ταλαντώσεων και η πραγματοποίηση μετρήσεων επί του σκάφους, με χρήση του συστήματος IoT που αναπτύχθηκε για έλεγχο της απόδοσης της ηλεκτρογεννήτριας βιομεθανίου. Ακόμα θα γίνει η ηλεκτροδότηση του πλοίου M/T Alexandria ή M/T Astraia, ανάλογα με την διαθεσιμότητα, για την επίδειξη του συστήματος (τα πλοία αυτά διαχειρίζεται η Ναυτιλιακή Εταιρεία Petronav Shipmanagement)».
Τέλος, θα διοργανωθούν «σεμινάρια για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας, καθώς και των συνεργειών με άλλα -συναφή- χρηματοδοτούμενα έργα (ZEST, Green Marine, BlueBARGE)».
Σημειώνεται ότι το έργο «ξεκίνησε επίσημα την 1η Ιανουαρίου 2023 με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «CODEVELOP-GT» του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΙδΕΚ) στο πλαίσιο της σύμβασης: CODEVELOP-GT/0322/0014|».