Κόντρα Hydrogen Europe - Βεστάγκερ για τις κρατικές ενισχύσεις στο υδρογόνο
![](/sites/default/files/styles/800x445/public/2023-05/b0ceae572ce385bf028f0c56e1295ea3_xl_0.jpg?itok=7WUru01V)
Την αντίδραση του συνδέσμου υδρογόνου Hydrogen Europe προκάλεσε σχόλιο της επιτρόπου ανταγωνισμού, Μάργκρεθ Βεστάγκερ, με το οποίο τάσσεται κατά των κρατικών ενισχύσεων για τον κλάδο.
Όπως αναφέρει σχετικά το Euractiv, η Βεστάγκερ επικαλέστηκε το γεγονός ότι η μεταφορά του υδρογόνου είναι πολύ ακριβή υπόθεση και κατ΄ επέκταση δεν προκύπτει σενάριο κατά το οποίο οι παραγωγοί θα μετακομίσουν σε τρίτες αγορές με περισσότερα κίνητρα, όπως οι ΗΠΑ.
"Αν θέλει κανείς να είναι στην ευρωπαϊκή αγορά, ο κίνδυνος μεταφοράς στις ΗΠΑ δεν είναι υψηλός", τόνισε. Ως εκ τούτου, δεν βλέπει λόγο η Ε.Ε. να ταιριάξει την επιδότηση που προσφέρουν οι ΗΠΑ, ούτε να συμπεριληφθεί το υδρογόνο στους "χαλαρούς" κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις που εφαρμόζει η Κομισιόν μεταβατικά.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Hydrogen Europe, Γιώργος Χατζημαρκάκης, δήλωσε ότι η στάση της επιτρόπου είναι "αντιπαραγωγική" και "υπονομεύει μια καθαρή τεχνολογία που επαφίεται στην πολιτική αρμοδιότητά της".
Ο ίδιος σημείωσε ότι η Βεστάγκερ αντικρούει την υφιστάμενη ευρωπαϊκή πολιτική με τις δηλώσεις της και επισήμανε δύο τεχνικά θέματα που έχουν σημασία στη σχετική συζήτηση:
Ως προς το κόστος μεταφοράς, ο σύνδεσμος παρατήρησε ότι μια γιγαβατώρα υδρογόνου στοιχίζει 8-16 φορές λιγότερο στη μεταφορά μέσω αγωγού από ότι ένα γιγαβάτ ηλεκτρισμού.
Παράλληλα, ο Hydrogen Europe υποστήριξε ότι συγκεκριμένα το κόστος μεταφοράς της αμμωνίας είναι χαμηλό. Ο Χατζημαρκάκης δήλωσε σχετικά ότι υπάρχει άφθονη πράσινη ενέργεια σε περιοχές όπως η Μέση Ανατολή που δεν θα μπορέσει να μεταφερθεί στην Ευρώπη δίχως να μετατραπεί σε υδρογόνο.