Εγκαινιάζεται τον Μάρτιο το νέο φωτοβολταϊκό πάρκο των 16 MWp του αεροδρομίου της Αθήνας
"Έτοιμο" να εγκαινιάσει το δεύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο του είναι το αεροδρόμιο της Αθήνας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα (Net Zero Carbon) το 2025.
Το αεροδρόμιο της Αθήνας πρόκειται να εγκαινιάσει τον Μάρτιο φωτοβολταϊκό πάρκο 16 MWp, ολοκληρώνοντας επένδυση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο ΔΑΑ λειτουργεί, από το 2011, φωτοβολταϊκή εγκατάσταση ισχύος 8 MWp.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, σχεδόν βέβαιη θεωρείται η δημιουργία και 3ου φωτοβολταϊκού πάρκου και σταθμού μπαταριών, προκειμένου το αεροδρόμιο να καταστεί ενεργειακά "αυτόνομο" το 2025, στο πλαίσιο σχετικής δέσμευσης που ανακοίνωσαν αεροδρόμια – μέλη του ACI Europe το 2021.
Οι προβλέψεις για την επιβατική κίνηση του 2023
Θετικά ξεκίνησε το 2023 για το αεροδρόμιο της Αθήνας, με τις περισσότερες εκτιμήσεις να αναφέρονται - για το σύνολο του έτους - σε επίδοση "καλύτερη του 2022 και ίσως λίγο υποδεέστερη του 2019".
Τον Ιανουάριο, το αεροδρόμιο της Αθήνας διακίνησε 1,44 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 3,9% σε σχέση με το 2019 και 87,2% σε σχέση με το 2022.
Ανά κατηγορία, η κίνηση εσωτερικού ανήλθε στα 0,45 εκατ., αυξημένη 1,8% σε σχέση με το 2019 και η κίνηση εξωτερικού στα 0,98 εκατ., αυξημένη 5% σε σχέση με το 2019.
Συνολικά, κατά τους 12 μήνες του περσινού έτους, η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε στα 22,73 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 84,1% σε σύγκριση με το 2021 και μείωση κατά 11,1% σε σύγκριση με το 2019.
Σε σύγκριση με το 2021, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 60,3% και οι διεθνείς επιβάτες κατά 98,3%, αλλά υστέρησαν σε σχέση με το 2019 κατά 4,7% και 13,9% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ACI Europe για το 2022, η επιβατική κίνηση στο ευρωπαϊκό δίκτυο αεροδρομίων σχεδόν διπλασιάστηκε (+98%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 1,94 δις επιβάτες.
Ωστόσο, ήταν κατά 21% χαμηλότερο από τους όγκους πριν από την πανδημία (2019), με μόλις το 27% των ευρωπαϊκών αεροδρομίων να έχει ανακτήσει πλήρως το επίπεδο επιβατικής κίνησης του 2019.
Τα αεροδρόμια της Ελλάδας (-1,9%), της Πορτογαλίας (-5,8%) και του Λουξεμβούργου (-6,9%) πλησίασαν περισσότερο σε πλήρη ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης.
Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, τα αεροδρόμια της Ισπανίας (-11,4%) σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα, ακολουθούμενα από αυτά της Ιταλίας (-17,9%) και της Γαλλίας (-18,8%), ενώ εκείνα του Ηνωμένου Βασιλείου (-24,8%) και ιδιαίτερα της Γερμανίας (-34,9%) είχαν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Τέλος, οι χαμηλότερες επιδόσεις σημειώθηκαν στα αεροδρόμια της Σλοβενίας (-43,6%), της Φινλανδίας (-40,6%) και της Σλοβακίας (-38,6%).