Ευρώπη και Ιαπωνία κράτησαν τα «ηνία» στην κατοχύρωση πατεντών για το υδρογόνο τη δεκαετία 2011-2020 - Πιο γοργή ανάπτυξη για την Κίνα
Ευρώπη και Ιαπωνία κατέχουν την πρωτιά όσον αφορά τις αναπτυσσόμενες πατέντες για υδρογόνο παγκοσμίως, για την δεκαετία 2011-2020, σύμφωνα με νέα έκθεση του ΙΕΑ και του EPO.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει η Ιαπωνία κατείχε την ταχύτερη ανάπτυξη σε σχετικές πατέντες κατά την αναφερόμενη περίοδο, με μέσο ρυθμό αύξησης 6,2%, Οι ΗΠΑ από την άλλη, αποτέλεσαν τη μοναδική χώρα που αυτές είδαν μείωση.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τη Νότια Κορέα και την Κίνα, οι οποίες αντιπροσώπευαν περίπου το 6% και 4% του συνόλου των πατεντών, ωστόσο παρουσίασαν σταθερή ανάπτυξη, με μέσους ετήσιους ρυθμούς αύξησης 12,2% και 15,2%, αντίστοιχα. Η Νότια Κορέα, ειδικότερα, εστιάζει στις αναδυόμενες εφαρμογές τελικής χρήσης του υδρογόνου.
Η ευρωπαϊκή χημική βιομηχανία, κυρίως στη Γερμανία και τη Γαλλία, κυριάρχησε στην καινοτομία στις καθιερωμένες τεχνολογίες υδρογόνου. Ωστόσο, τα νέα «βαριά» ονόματα αποτελούν κυρίως ιαπωνικές και κορεατικές εταιρείες στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της χημικής βιομηχανίας, όπου επικεντρώνονται στις τεχνολογίες ηλεκτρόλυσης και κυψελών καυσίμου.
«Περίπου τα μισά διπλώματα ευρεσιτεχνίας (IPF) διεθνώς στις τεχνολογίες υδρογόνου κατά την περίοδο 2011-20 αφορούσαν την παραγωγή υδρογόνου», δήλωσαν ο ΙΕΑ και το EPO. «Οι υπόλοιπες ήταν κατανεμημένες μεταξύ των εφαρμογών τελικής χρήσης του υδρογόνου και των τεχνολογιών για την αποθήκευση, τη διανομή και τη μετατροπή του υδρογόνου».
Όπως σημειώνει η έκθεση, η κατοχύρωση πατεντών έχει μετατοπιστεί από τα ορυκτά καύσιμα σε μεθόδους χαμηλών εκπομπών, καθώς αναπτύσσεται η καινοτομία στην τεχνολογία ηλεκτρόλυσης, με την Ιαπωνία να κατέχει την πρώτη θέση.
«Η ΕΕ και άλλες ευρωπαϊκές χώρες δραστηριοποιούνται τόσο στην κατοχύρωση πατεντών όσο και στην κατασκευή, ενώ συνεισφέρουν επίσης σημαντικά όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες», όπως αναφέρεται.
Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί καλούν τα κράτη-μέλη να λάβουν αποφασιστικά μέτρα, ώστε να καταστεί το πράσινο υδρογόνο ανταγωνιστικό ως προς το κόστος. Σημείωσαν ότι θα χρειαστούν τεχνολογικές βελτιώσεις σε όλη την αλυσίδα αξίας, προκειμένου το υδρογόνο να διαδραματίσει "σημαντικό ρόλο" στην ενεργειακή μετάβαση.