ΒΙΕΝΝΗ
Η αυστριακή υπουργός Περιβάλλοντος, Κλίματος και Μεταφορών Λεονόρε Γκεβέσλερ είχε ανακοινώσει ότι ένα έργο κατασκευής αυτοκινητοδρόμου κοντά στη Βιέννη δεν πέρασε τον “κλιματικό έλεγχο” του υπουργείου της. Το υπουργείο της είχε επίσης μπλοκάρει έναν άλλο αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας στην Κάτω Αυστρία.
“Δεν θέλω να λέμε σε 20 χρόνια ότι θάψαμε τα δισεκατομμύρια των φορολογουμένων και ρίξαμε μπετόν στο μέλλον μας”, εξήγησε το στέλεχος των Πρασίνων Γκεβέσλερ, προσθέτοντας ότι η εμπειρία έχει δείξει ότι οι επιπλέον δρόμοι οδηγούν σε μεγαλύτερη κυκλοφορία.
Η Βιέννη είναι μακράν η μεγαλύτερη πόλη της Αυστρίας, φιλοξενώντας σχεδόν το 25% του πληθυσμού της χώρας. Η κυκλοφορία της είναι παραδοσιακά επιβαρυμένη, καθώς πολλοί εργαζόμενοι μετακινούνται καθημερινά στην πόλη από τα γύρω κρατίδια.
Η πόλη, που κυβερνάται από το σοσιαλδημοκρατικό SPÖ, αισθάνθηκε θιγμένη από την απόφαση του υπουργείου της Γκεβέσλερ να μπλοκάρει την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου. Η μη έγκριση της κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου ισοδυναμεί με “προσβολή”, δήλωσε ο δήμαρχος της Βιέννης Μίχαελ Λούντβιχ, προσθέτοντας ότι εξετάζει ενδεχόμενες ” νομικές ενέργειες”.
Το συντηρητικό ÖVP της Βιέννης προχώρησε ακόμη παραπέρα. Η απόφαση της Γκεβέσλερ ισοδυναμεί με “χαστούκι” και ζήτησε συντονισμένα βήματα για την αντιμετώπιση της υπουργού.
Όλα αυτά ενώ το πολιτικό κλίμα στην Αυστρία είναι ήδη τεταμένο τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τις ρωγμές στον κυβερνητικό συνασπισμό των Πρασίνων και του συντηρητικού ÖVP, έπειτα από τη διαμάχη για το εάν πρέπει να παραιτηθεί ο πρώην καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς, μετά από τις έρευνες για διαφθορά και κατάχρηση κρατικών κονδυλίων.
(Nikolaus J. Kurmayer | EURACTIV.de)
(Oliver Noyan | EURACTIV.de)