Στροφή στην ηλεκτροκίνηση για τη Beat με επιδοτήσεις για ηλεκτρικά ταξί

Πρωτοβουλίες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης παίρνει η Beat, ξεκινώντας μεταξύ άλλων και ένα πρόγραμμα επιδότησης και ειδικών προσφορών που μαζί με την κρατική επιδότηση του "Κινούμαι Ηλεκτρικά” θα δίνει τη δυνατότητα στους αυτοκινητιστές να αγοράσουν καινούργιο ηλεκτροκίνητο ταξί στην τιμή… μεταχειρισμένου. 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρουσίαση που πραγματοποίησε χθες η νέα γενική διευθύντρια της Beat Ελλάδας, Άσπα Τοπαλίδου, μέσω του προγράμματος επιδότησης και των ειδικών συνεργασιών που έκλεισε η εταιρεία με τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες και εισαγωγικές εταιρείες το κόστος αγοράς ενός νέου ηλεκτρικού ταξί θα ξεκινά από τα 9.750 ευρώ για τα πιο οικονομικό μοντέλο και θα φτάνει τα 20.000 ευρώ. 

"Με αυτό τον τρόπο θέλουμε να ενισχύσουμε την προσπάθεια ανανέωσης του στόλου των ταξί στην Ελλάδα, στο πλαίσιο των στόχων που έχει θέσει η ΕΕ, η ελληνική κυβέρνηση αλλά και εμείς ως μέλος του ομίλου Free Now”, σημείωσε η κυρία Τοπαλίδου υπογραμμίζοντας ότι στόχος της Beat είναι να εκμηδενίσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα στις ελληνικές πόλεις που επιχειρεί μέχρι το τέλος του 2025. 

Το πρόγραμμα υποστήριξης αφορά σε πρώτη φάση μέχρι και 1.000 οδηγούς-συνεργάτες της Beat και αφορά σε συγκεκριμένα μοντέλα Mercedes, Citroen, Peugeot και Skoda, τα οποία επιλέχθηκαν μετά από έρευνα που πραγματοποιήθηκε στους συνεργάτες της εταιρείας. 

"Λάβαμε υπόψη μας το τι ψάχνουν οι οδηγοί, αυτονομία πάνω από 250 χλμ, πορτ παγκάζ από 350 λίτρα και βέβαια υποστήριξη και service στην Ελλάδα και αφού συζητήσαμε με τις εταιρείες εξασφαλίσαμε τις προνομιακές εκπτώσεις”, ανέφερε από μεριάς του ο Public Affairs Manager της Beat, Νίκος Λυσιγάκης. 

Προκειμένου να καλύψει το αυξημένο ενδιαφέρον για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, δημιουργήθηκε ειδική ομάδα ΒΕΑΤ EV experts, στους οποίους οι οδηγοί μπορούν να απευθύνονται για περισσότερες πληροφορίες αλλά και δεδομένα για το πόσο συμφέρουσα είναι η επένδυση σε οχήματα μηδενικών ρύπων.

Μάλιστα, η ΒΕΑΤ ανακοίνωσε πως για τους 100 πρώτους συνεργάτες της που θα επενδύσουν σε ηλεκτρικό όχημα, θα επιδοτήσει η ίδια το κόστος αγοράς και μελέτης της εγκατάστασης των φορτιστών. 

Σημειώνεται ότι, συνολικά η FREE NOW, κοινοπραξία των BMW Group και Daimler AG για τις αστικές μεταφορές μέρος της οποίας είναι και η BEAT, προχωρά σε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ στην Ευρώπη σε βάθος πενταετίας, με τη μορφή κινήτρων προς τους οδηγούς, ώστε να κάνουν τη μετάβαση στους μηδενικούς ρύπους.

Μεγάλο ενδιαφέρον αλλά με αστερίσκους 

Στην έρευνα που "έτρεψε” η Beat φάνηκε το μεγάλο ενδιαφέρον αλλά και οι προβληματισμοί των αυτοκινητιστών για την ηλεκτροκίνηση. Ειδικότερα 8 στους 10 οδηγούς δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα αλλά ταυτόχρονα καταγράφουν σημαντικά αντικίνητρα με βασικότερο το κόστος απόκτησης ενός αυτοκινήτου, την χαμηλή αυτονομία και την έλλειψη αρκετών υποδομών φόρτισης. 

Σήμερα, πάντως, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα που είναι διαθέσιμα δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των οδηγών. Όπως εξήγησαν τα στελέχη της Beat τα μοντέλα που κυκλοφορούν αυτό το διάστημα, λόγω του χρόνου φόρτισης που απαιτούν καθημερινά, ουσιαστικά κάνουν μόνο για ιδιοκτήτες που δουλεύουν σε μια βάρδια. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν περίπου οι μισοί από τους σχεδόν 8.000 οδηγούς με τους οποίους συνεργάζεται η Beat. 

Τα προβλήματα του καλοκαιριού 

Ειδική αναφορά έγινε και στα προβλήματα που καταγράφηκαν το καλοκαίρι, καθώς πολλοί χρήστες της υπηρεσίες δεν μπορούσαν να βρουν ταξί από την εφαρμογή. Η κυρία Τοπαλίδου και ο κ. Λυσιγάκης απέδωσαν αυτά τα προβλήματα στην μεγάλη αύξηση της χρήσης ταξί λόγω της πανδημίας, αλλά και την αύξηση του τουρισμού από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο. 

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Beat από τα μέσα Ιουνίου η ζήτηση για ταξί στην πλατφόρμα της Beat είχε αυξηθεί πάνω από 30% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Μάλιστα, από τον Ιούνιο έως και σήμερα η εταιρεία έχει καταγράψει 34 ρεκόρ διαδρομών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, οι διαδρομές της Beat σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019 έχουν αυξηθεί κατά 43%, ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες κατά 19%. 

Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί, ενώ η Beat προχώρησε σε μέτρα όπως η χρηματική επιβράβευση των οδηγών που χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα, ειδικά τις ώρες αιχμής. "Κάνουμε ότι μπορούμε, αλλά τo πρόβλημα ξεπερνά τις πλατφόρμες”, ανέφερε ο κ. Λυσιγάκης τονίζοντας την ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για τις ψηφιακές πλατφόρμες. 

(του Κώστα Κετσιετζή, capital.gr)

1