Περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία για εκμετάλλευση αιολικής ενέργειας σε πλοίο της Maersk Tankers
Η εταιρεία Norsepower Oy Ltd., σε συνεργασία με τη Maersk Tankers, το Energy Technologies Institute (ETI) και τη Shell Shipping & Maritime, ανακοίνωσαν την εγκατάσταση δύο Norsepower Rotor Sails στο πλοίο Maersk Pelican, ένα Long Range 2 (LR2) product tanker της Maersk Tankers.
Τα Rotor Sails είναι μεγάλα, κυλινδρικά ιστία τα οποία περιστρέφονται δημιουργώντας μια διαφορά πίεσης η οποία ωθεί το πλοίο προς τα εμπρός, σύμφωνα με το φαινόμενο Magnus. Τα περιστρεφόμενα κυλινδρικά ιστία θα παρέχουν βοηθητική πρόωση η οποία θα βασίζεται στην αιολική ενέργεια, με αποτέλεσμα να βελτιστοποιείται η απόδοση του καυσίμου, μέσω της μείωσης της κατανάλωσης και των σχετικών εκπομπών κατά ένα αναμενόμενο ποσοστό της τάξης του 7-10% στις συνήθεις θαλάσσιες διαδρομές.
Τα εν λόγω ιστία, τα οποία αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο με ύψος 30 μέτρα και διάμετρο 5 μέτρα, έχουν ήδη περάσει από αυστηρές δοκιμές στην ξηρά, όπου εξετάστηκαν ως προς την απόδοση και τις μηχανικές τους ιδιότητες, και αποτελούν τα πρώτα Rotor Sails τα οποία παίρνουν έγκριση από νηογνώμονα με σκοπό να χρησιμοποιηθούν σε product tanker. Στη συνέχεια πρόκειται να πραγματοποιηθούν εκτεταμένες μετρήσεις και να γίνει αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των εν λόγω ιστίων, προκειμένου να εξεταστεί η μακροπρόθεσμη οικονομική και τεχνική βιωσιμότητα της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες από την ομάδα επιδόσεων πλοίων του Lloyd’s Register (LR) θα συλλέξουν και θα αναλύσουν τα δεδομένα επιδόσεων κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής φάσης, για να εξασφαλίσουν μια αμερόληπτη αξιολόγηση προτού δημοσιευθούν σχετικές τεχνικές και επιχειρησιακές πληροφορίες καθώς και μελέτες επιδόσεων.
Ο σχεδιασμός του πλοίου ενσωματώνει τις νεότερες τάσεις της βιομηχανίας σχετικά με την αποδοτικότητα πρόωσης, τη λειτουργική ευελιξία καθώς και μοναδικά πρότυπα ασφάλειας.
Φωτογραφίες του πλοίου:
1 Σεπτεμβρίου 2018
Πηγή: ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
Περισσότερα: