Μέτρα για καθαρά καύσιμα και όχι φόρους ζητά η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών.
Κίνητρα και συνολικά μέτρα για την ενεργειακή μετάβαση των αερομεταφορέων, ζητά η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), καθώς προειδοποίησε ότι η εξάρτηση από τη φορολογία, ως λύση για τον περιορισμό των αεροπορικών εκπομπών, στην πρόταση «Fit for 55» της ΕΕ, είναι αντιπαραγωγική για τον στόχο της βιώσιμης αεροπορίας.
Η πολιτική της ΕΕ πρέπει να υποστηρίζει πρακτικά μέτρα μείωσης των εκπομπών, όπως κίνητρα για βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας (SAF) και εκσυγχρονισμό της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας.
Ηδη, οι αερομεταφορείς έχουν δεσμευτεί για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Η ΙΑΤΑ, επισημαίνει ότι δεν χρειάζεται να επιβληθούν φόροι για να παρακινηθεί η αλλαγή. Στην πραγματικότητα, οι φόροι που εισπράττονται, θα μπορούσαν να στηρίξουν τις μειώσεις των εκπομπών με επενδύσεις ανανέωσης στόλου και καθαρές τεχνολογίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα που μειώνουν τις εκπομπές έως και 80% σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα jet, κινούνται πολύ χαμηλά, ακόμα. Η ανεπαρκής προσφορά και οι υψηλές τιμές έχουν περιορίσει την απορρόφησή τους από τις αεροπορικές εταιρείες στα 120 εκατομμύρια λίτρα το 2021, - ένα μικρό κλάσμα των 350 δισεκατομμυρίων λίτρων που καταναλώνουν οι αεροπορικές εταιρείες σε ένα «κανονικό» έτος.
Επίσης, η ΙΑΤΑ, θεωρεί ότι ο εκσυγχρονισμός της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, θα μειώσει τις εκπομπές των αερομεταφορέων στην Ευρώπη μεταξύ 6 - 10%, αλλά οι εθνικές κυβερνήσεις καθυστερούν την εφαρμογή του.
Καταλήγοντας, η ΙΑΤΑ προτείνει ότι πρέπει να υποστηριχθεί η ανάπτυξη τεχνολογιών, όπως η ηλεκτρική πρόωση ή το υδρογόνο, μολονότι ότι εντός του χρονικού πλαισίου «Fit for 55» της ΕΕ το 2030, δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο.
*του Δημήτρη Μπαλή, news247.gr
18 Iουλίου 2021
energypress