Πώς η βιομηχανία μόδας μειώνει το ανθρακικό της αποτύπωμα.
Τα Ηνωμένα Έθνη βοηθούν τη βιομηχανία μόδας να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμα
Η βιομηχανία της μόδας, συμβάλλει στο 10% περίπου των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου λόγω των μεγάλων αλυσίδων εφοδιασμού και της παραγωγής. Ο κλάδος καταναλώνει περισσότερη ενέργεια από ό,τι η αεροπορική και ναυτιλιακή βιομηχανία μαζί.
Οι πρακτικές μετατόπισης στη βιομηχανία της μόδας για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι το κλειδί για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας κατά 1,5 ° C πάνω από τα επίπεδα πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση, σύμφωνα με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα.
Για να φτιαχτεί μόνο ένα τζιν παντελόνι, απαιτούνται 10.000 λίτρα νερού, ποσότητα που θα κάλυπτε τις ανάγκες για πόση ενός ανθρώπου για 10 χρόνια.
Ένα καλό παράδειγμα του πώς η φιλοδοξία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής αναπτύσσεται στον κλάδο της μόδας είναι μια συνεργατική πρωτοβουλία που ονομάζεται Συμμαχία των Ηνωμένων Εθνών για τη βιώσιμη μόδα, η οποία συγχρηματοδοτείται από 10 οργανώσεις των Ηνωμένων Εθνών.
Για να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τον αντίκτυπο της μόδας στο περιβάλλον, η Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως του ΟΗΕ για την Ανάπτυξη, Michelle Yeoh, εξηγεί τη χρήση βιώσιμων υλικών που προέρχονται από τα δάση σε αυτό το βίντεο "Made in Forests".
Η οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών για την κλιματική αλλαγή τρέχει και την καμπάνια Climate Neutral Now για να συντονίσει τους οργανισμούς που θέλουν να αντισταθμίσουν τις εκπομπές άνθρακα με επενδύσεις έργων μείωσης των εκπομπών στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Ένα παράδειγμα τέτοιου οργανισμού αποτελεί η γνωστή αλυσίδα H&M η οποία έχει δεσμευτεί για 100% ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές μέχρι το 2040, κάτι που θα επιτύχει μέσω ενός μοντέλου κυκλικής παραγωγής, δηλαδή απορρόφησης κάθε παραπροϊόντος σε ένα νέο προϊόν.
6 Αυγούστου 2018
Πηγή: United Nations
Η Adidas σε συνεργασία με τη Stella McCartney δημιουργεί νέα σειρά ρούχων φιλικών προς το περιβάλλον
Η Adidas συνεπής με τις δεσμεύσεις της για αύξηση της βιωσιμότητάς της, ετοιμάζει μία νέα σειρά που θα περιλαμβάνει φιλικά προς το περιβάλλον υφάσματα όπως ανακυκλωμένο πολυεστέρα, οργανικό βαμβάκι και ανακυκλωμένο πλαστικό από τους ωκεανούς.
Η Stella McCartney δήλωσε: «Περισσότερο από το 50% των ενδυμάτων, και το ένα τρίτο των υποδημάτων της σειράς AW18 κατασκευάζονται με οικολογικά καινοτόμα και ανακυκλωμένα υλικά».
Η γραμμή έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σε αθλήτριες να ασκούνται σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Τα κομμάτια ρούχων θα έχουν σχέδια εμπνευσμένα από τη φύση, λειτουργώντας ως υπενθύμιση για να φροντίζουμε τον κόσμο στον οποίο ζούμε.
Η Adidas εγκαινίασε έναν «χάρτη πορείας για τη βιωσιμότητα» μαζί με τους στόχους για το 2020, στους οποίους περιλαμβάνεται η μείωση των αποβλήτων, της ποσότητας νερού και ενέργειας που χρησιμοποιεί κατά 20%.
Παράλληλα, η Stella McCartney έχει προωθήσει την ιδέα της κυκλικής μόδας για τη μείωση των αποβλήτων στη βιομηχανία. Νωρίτερα φέτος, μίλησε για την επείγουσα ανάγκη του κόσμου της μόδας να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, λέγοντας ότι η ποσότητα των υλικών που παράγονται ασκεί τεράστια πίεση στον πλανήτη.
20 Αυγούστου 2018
Πηγή: Climate Action
Περισσότερα:
- New report calls for sustainable production models in the fashion industry
- Stella McCartney says fashion is “swamping the planet”
- Sustainable fashion walks tall on the catwalk
Στη βάση της κυκλικής οικονομίας που φαίνεται να μπορεί να δώσει λύση στο τεράστιο πρόβλημα κατασπατάλησης πόρων από τη βιομηχανία μόδας, έρχεται να εφαρμοστεί μία νέα ιδέα:
Η ενοικίαση ρούχων μπορεί να στηρίξει τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας μόδας
Αξίζει να δει κανείς πόσοι τόνοι ένδυσης απορρίπτονται ετησίως στους χώρους υγειονομικής ταφής. Στην Αγγλία μόνο αυτοί οι τόνοι κοστίζουν 82 εκατομμύρια λίρες σύμφωνα με το ίδρυμα Ellen McArthur.
Πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Nottingham Trent έχει διερευνήσει την ιδέα της ενοικίασης ρούχων ως επιλογή. Οι ακαδημαϊκοί προβλέπουν ότι η μίσθωση θα μπορούσε να αποτελέσει βασική τάση στο μέλλον.
Η βρετανική εταιρεία Girl Meets Dress για παράδειγμα, επιτρέπει στους πελάτες να επιλέξουν ανάμεσα σε 4.000 κομμάτια σχεδιαστών και να τα επιστρέψουν μέσα σε μια περίοδο 2 ή 7 ημερών.
«Ενώ υπάρχει σίγουρα πεδίο δράσης στα πιο ακριβά πολυτελή κομμάτια, δεν λειτουργεί ιδιαίτερα σε αυτά χαμηλότερης τιμής, τα οποία είναι απλά το ίδιο εύκολο να αγοραστούν», δήλωσε η Naomi Braithwaite, λέκτορας στο μάρκετινγκ μόδας.
Παράλληλα όπως επισημαίνει υπάρχουν και άλλα θέματα που πρέπει να εξεταστούν, όπως ο αντίκτυπος του στεγνού καθαρισμού και της μεταφοράς τους.
«Η ενοικίαση ενδυμάτων έχει τη δυνατότητα να μειώσει τα απόβλητα και να παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ενδυμάτων, αλλά για να επιτύχει μια πιο βιώσιμη βιομηχανία χρειάζεται συστημική αλλαγή στις επιχειρηματικές πρακτικές και τη συμπεριφορά των καταναλωτών», κατέληξε.
20 Αυγούστου 2018
Πηγή: Climate Action
Περισσότερα: