40 εκατομμύρια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για σημεία φόρτισης. Μια νέα μελέτη από την GTM Research υπολογίζει ότι μέχρι το 2030 θα εγκατασταθούν μέχρι και 40 εκατομμύρια σημεία φόρτισης.
Η έκθεση «EV Charging Infrastructure Development», προβλέπει ότι το 11% των νέων πωλήσεων οχημάτων το 2030 θα αφορά σε ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο, η ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης θα ποικίλει ευρέως ανάλογα με τη γεωγραφία.
Βόρεια Αμερική
Η έκθεση εκτιμά ότι μέχρι το 2030 θα εγκατασταθούν στη Βόρεια Αμερική 12 εκατομμύρια σημεία φόρτισης σε οικίες και 1.2 εκατομμύρια σε δημόσιους χώρους. Η Καλιφόρνια θα είναι ο ηγέτης της αγοράς, χάρη στις έντονες προσπάθειες της για απανθρακοποίηση και ηλεκτροκίνηση.
Η Καλιφόρνια υπήρξε ήδη ο καταλύτης για τη δημιουργία υποδομής μέχρι τη δυτική ακτή προς τον Καναδά. Η Ανατολική Ακτή, έχει καθυστερήσει συγκριτικά, αλλά τώρα καταγράφονται αυξανόμενα επίπεδα δραστηριότητας.
«Υπάρχει αρκετά μεγάλη γεωγραφική διαφοροποίηση στις ΗΠΑ», δήλωσε ο επικεφαλής συντάκτης της μελέτης Timotej Gavrilovic.
Ευρώπη
Η Ευρώπη αναμένεται να έχει παρόμοιες με τις Η.Π.Α. τάσεις ανάπτυξης με εκτιμώμενα 9 εκατομμύρια σημεία φόρτισης σε σπίτια και 1,6 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης που θα τεθούν σε λειτουργία έως το 2030.
Ωστόσο, πέρα από τα βασικά στοιχεία, οι ευρωπαϊκές αγορές φόρτισης EVs διαφέρουν σημαντικά από εκείνες της Βόρειας Αμερικής.
Ένα σημαντικό σημείο διαφοράς είναι ότι οι το δημόσιο ανέλαβε σε μεγάλο βαθμό την στήριξη των πρώτων έργων δημιουργίας υποδομής φόρτισης.
Ένα άλλο σημείο διαφοροποίησης είναι ότι οι επιχειρήσεις ηλεκτρισμού είναι περισσότερο προσαρμοσμένες στην αγορά φόρτισης οχημάτων, για παράδειγμα με την κατασκευή του δικού τους εξοπλισμού ή την απόκτηση εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο αυτό.
Ασία
Η εντυπωσιακή ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης στην Κίνα, που χρηματοδοτήθηκε από το κράτος, είναι γνωστή. Ωστόσο, οι αρχές συνειδητοποιούν τώρα ότι ενδέχεται να έχουν κατασκευάσει πάρα πολύ, πολύ σύντομα, δήλωσε ο Gavrilovic. "Τα επίπεδα χρήσης της υποδομής είναι πραγματικά χαμηλά", σχολίασε.
Αυτό πιθανόν να οδηγήσει σε περικοπή των εθνικών στόχων δημιουργίας υποδομής, ανέφερε. Εν τω μεταξύ, άλλες ασιατικές χώρες μπαίνουν δυναμικά στην αγορά, με την Ιαπωνία να έχει θέσει επίσης μια επιθετική στρατηγική άμεσης δημιουργίας υποδομής φόρτισης.
Η Νότια Κορέα δεν έχει ακόμη επιτύχει την ορμή που παρατηρείται στην Κίνα ή την Ιαπωνία, αλλά αρχίζουμε να βλέπουμε αυξανόμενη δραστηριότητα.
Τέλος, η Ινδία «είναι σίγουρα μια χώρα που πρέπει να παρακολουθούμε», δήλωσε ο Gavrilovic, επειδή μόνο και μόνο λόγω μεγέθους και πληθυσμού είναι πολύ πιθανό να δούμε τοπική ανάπτυξη EV.
Ο υπόλοιπος κόσμος
Η Βόρεια Αμερική, η Ευρώπη και η Ασία θα κυριαρχήσουν στην ταχεία ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης EV μέχρι το 2030, αλλά υπάρχει αυξανόμενη δραστηριότητα και στο Νότιο Ημισφαίριο. Η ποσοτικοποίηση αυτού του προβλήματος είναι δύσκολη λόγω έλλειψης δεδομένων, δήλωσε ο Gavrilovic.
Αλλά στη Λατινική Αμερική, για παράδειγμα, η Βραζιλία ξεκίνησε πιλοτικά τη δημιουργία υποδομών και η Χιλή αναμένεται να ηγηθεί σχετικής ανάπτυξης στην περιοχή. Το Μεξικό αναμένεται επίσης να σημειώσει κάποια πρόοδο παρόλο που οι εκτιμήσεις για το ποσοστό αγοράς EV παραμένουν άγνωστες.
Η Αφρική βρίσκεται ακόμη πιο πίσω.
Στην Αυστραλία, όμως, πέρα από μια αυξανόμενη δημιουργία υποδομής, η οποία τώρα περιβάλλει όλη την ήπειρο, υπάρχει και μια βιομηχανία παραγωγής και εγκατάστασης εξοπλισμού που στοχεύει τις ασιατικές αγορές.
Η πρόκληση που αντιμετωπίζει η Αυστραλία, όπως και πολλά άλλα μέρη του πλανήτη, είναι ότι ενώ η δημιουργία υποδομών φόρτισης έχει νόημα στις πόλεις, το υψηλό κόστος της σημαίνει ότι δεν υπάρχει κίνητρο να εγκατασταθεί σε αγροτικές περιοχές.
"Υπάρχει μια πρόκληση της γεωγραφίας εκεί", δήλωσε ο Gavrilovic.
Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση εδώ.
09 Αυγούστου 2018
Του Jason Deign
Πηγή GMTGreentech Media