Πως θα γίνει βιώσιμη η βιομηχανία της μόδας;

07 08 2018 | 11:44

Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο ότι η ταχέως κινούμενη βιομηχανία της μόδας έχει ένα σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Εκτιμάται ότι παράγει 100 δισεκατομμύρια νέα είδη ένδυσης κάθε χρόνο, με την πλειοψηφία να προέρχεται από νέους φυσικούς πόρους. Τα τρία πέμπτα (3/5) από αυτά τα προϊόντα καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής εντός δώδεκα μηνών από την αγορά τους.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της StandEarth, η βιομηχανία μόδας είναι υπεύθυνη για το 8% της παγκόσμιας ρύπανσης, με συνολικές εκπομπές που θα την καθιστούσαν τον τέταρτο(4ο) μεγαλύτερο παράγοντα ρύπανσης, αν ήταν χώρα.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες εταιρείες και πρωτοβουλίες στον τομέα της ένδυσης που προσπαθούν να βελτιώσουν τη βιωσιμότητα και τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα.

Ακολουθούν κάποιες από αυτές:

Παράγοντας ίνες από φρούτα

Η πλειοψηφία των νέων ρούχων στην αγορά κατασκευάζεται από βαμβάκι, -μια πολύ έντατική σε κατανάλωση νερού καλλιέργεια - και πολυεστέρα, μια συνθετική ίνα που παράγεται από πετρέλαιο.

Αντικατάστατα αυτών των ινών μπορεί να βρεθούν στη φλούδα του ανανά, και στη φλούδα της μπανάνας.

Και φυσικά δεν μιλάμε για τα βρώσιμα μέρη των φρούτων, αλλά τα μέρη που θα απορρίπτονταν έτσι κι αλλιώς ως απόβλητα.

Επομένως οι καινούργιες ίνες είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον από τα συνήθη υλικά.

Εκτυπώστε 3-D τα δικά σας ρούχα

Τι γίνεται με όλα αυτά τα ρούχα που δημιουργήθηκαν σε μεγέθη που εν τέλει δεν ταίριαξαν στο σώμα ενός καταναλωτή, και δεν πωλήθηκαν ποτέ; ή αυτά που αγοράσαμε πιστευοντας πως θα αδυνατίζαμε για να μας χωρέσουν, αλλά..... μάλλον παχύναμε κι άλλο;

Η δημιουργία ρούχων που ταιριάζουν ακριβώς στον καθένα μας με τη μέθοδο της εκτύπωσης 3-D θα μπορούσε να εξασφαλίσει πως κανένα ρούχο που δημιουργείται ή αγοράζεται δεν θα κατέληγε αχρησιμοποίητο για πολύ καιρό πριν καταλήξει στα σκουπίδια.

Η επανάσταση “recommerce”

Όλο και περισσότερες εταιρίες μόδας ασχολούνται με το “recommerce” όπου τα παλιά ρούχα αναδιαμορφώνονται αντί να καταλήγουν στον κάδο.

Τα ρούχα επιστρέφονται στο κατάστημα που αγοράστηκαν, και μεταποιούνται, "φρεσκάρονται" και τελικά πωλούνται ηλεκτρονικά σε χαμηλότερη τιμή. Το άτομο που επιστρέφει ένα ρούχο λαμβάνει πίστωση στο κατάστημα σαν αντάλλαγμα.

Φυσικά όλα αυτά βρίσκονται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο και μένει να δούμε αν οι αλλαγές στον κλάδο θα υποστηριχθούν από τους καταναλωτές, αλλά υπάρχουν θετικά σημάδια απαρχής μιας βιώσιμης επανάστασης στη μόδα.

Στο πλαίσιο της θετικής δράσης που οφείλουμε όλοι να έχουμε, καλό θα ήταν να αποφύγουμε την απόρριψη ρούχων, και να προτιμήσουμε τη δωρεά, ή την επαναχρησιμοποίηση με βιώσιμο τρόπο. Για περισσότερες ιδέες μπορείτε να γραφτείτε στο Positive Environment News.

 

 

9 Ιουλίου 2018

Του Liam Taylor

Πηγή: Planet Ark

Περισσότερα: