Απεβίωσε ο Κ. Αδρακτάς, “πατέρας” του πρώτου σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Απεβίωσε ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς, εμπνευστής και δημιουργός του πρώτου σύγχρονου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα.
Πρόκειται για το Enfield 8000, το όχημα που βρισκόταν δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη στην παρουσίαση της καμπάνιας της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση τον περασμένο Ιούνιο.
Απόφοιτος του MIT, ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς δούλεψε για τη NASA και έγινε ο «πατέρας» του Εnfield 8000, διατελώντας πρόεδρος και τεχνικός διευθυντής της Enfield.
Την είδηση του θανάτου του Έλληνα μηχανικού έκανε γνωστή ο Βασίλης Αποστολόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ιατρικό Αθηνών.
Ο κ. Αποστολόπουλος έγραψε σχετικά στη σελίδα του στο facebook:
«Ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς, είναι ο εφευρέτης μεταξύ άλλων του πρώτου σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Enfield (κάποτε ίσως εξιστορήσω το πως τα οικονομικά συμφέροντα το έθαψαν). Ο εκλιπών υπήρξε φίλος του πατέρα μου, στη συνέχεια δικός μου και γείτονας μου στο Λονδίνο τα φοιτητικά μου χρόνια. Είχαμε μια εξαιρετική σχέση συμπάθειας και εκτίμησης. Απόφοιτος του MIT στην αστρονομία και αστροναυτική δούλεψε για τη NASA και προσωπικά τον αξιολογώ ως τον άνθρωπο με το υψηλότερο IQ που έχω γνωρίσει. Καλή ανάπαυση».
Το Enfield 8000
Η Enfield Automotive, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή Γ. Γουλανδρή, που είχε έδρα το Isle of Wight της Μ. Βρετανίας, κατάφερε να κατακτήσει ένα σημαντικό συμβόλαιο για την παραγωγή 100 περίπου αυτοκινήτων σε διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργεριας, απέναντι στις προτάσεις των Ford και Leyland.
Για την παραγωγή των αυτοκινήτων θα δημιουργούνταν για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκίνησης μια μικρή γραμμή παραγωγής ενός ηλεκτρικού τετράτροχου.
Προτού ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινήτου, ο κ. Γουλανδρής, χρηματοδότης του εγχειρήματος, αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο στην Αγγλία και να μεταφέρει τη γραμμή παραγωγής στο χώρο ενός παλιού κλωστηρίου στη Σύρο, κοντά στα ναυπηγεία του Νεωρίου που είχε αποκτήσει λίγα χρόνια νωρίτερα.
Το πρώτο Enfield της Σύρου οδηγήθηκε τον Οκτώβριο του 1973, ενώ συνολικά η παραγωγή στη Σύρο έφτασε τις 120 μονάδες.
Ήταν ένα 2θέσιο, μικρό αυτοκίνητο, με κινητήρα 8,2hp, ιδιαίτερη αεροδυναμική και χώρο αποσκευών πίσω από την πλάτη των επιβατών.
Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύονταν σε 8 μπαταρίες μολύβδου, 6 στοιχείων, χωρητικότητας 120 Ah, οι οποίες ήταν μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος και έδιναν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος που μετέφερε την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ μια επιπλέον μπαταρία 55Ah τροφοδοτούσε τα βοηθητικά κυκλώματα.
To Enfield ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά.
Τα χαρακτηριστικά του Enfield 8000 ήταν τα εξής:
Κατασκευάστηκε στη Σύρο (1973 – 1976)
-
Τελική ταχύτητα: 65 χλμ./ώρα
-
Ιπποδύναμη: 8,2 hp
-
Αυτονομία: 64 χλμ
-
Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες
-
8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
-
Επιτάχυνση: 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
-
Μήκος: 2,84 μέτρα
-
Πλάτος: 1,42 μέτρα
-
Ύψος: 1,40 μέτρα
-
Τιμή (όταν κατασκευάστηκε): 2.800 λίρες
Δείτε ένα βίντεο για το Enfield 8000 εδώ.