Επιδότηση 5.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ.- Νομοσχέδιο με κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση και πλαίσιο για τους φορτιστές.

Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση μετά από έξι μήνες επεξεργασίας μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε συμπεριλάβει το πακέτο της χορήγησης των κινήτρων αλλά κυρίως τη στρατηγική για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και τις καθημερινές μετακινήσεις των πολιτών τόσο στην προεκλογική του ατζέντα όσο και έπειτα στις πρώτες προτεραιότητες της κυβέρνησης για το νέο μοντέλο της πράσινης ανάπτυξης. Αλλά και στο ΕΣΕΚ η ηλεκτροκίνηση είναι ψηλά στις πολιτικές

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης έκανε γνωστό ότι τον επόμενο μήνα το πακέτο των παρεμβάσεων θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα κίνητρα που έχει κλειδώσει είναι η επιδότηση με 5.000 ευρώ για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου Ι.Χ., ενώ για την αγορά ποδηλάτου και σκούτερ η ενίσχυση θα είναι ποσοστιαία.

Πηγές θέλουν την κυβέρνηση να έχει ετοιμάσει φορολογικά και άλλα κίνητρα, όπως επίσης και την ελεύθερη στάθμευση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Σύμφωνα και με το ΕΣΕΚ ο στόχος είναι ώστε το 2030 ένα στα τρία οχήματα, ήτοι 350.000 να κινείται με ρεύμα. Στόχος, ο οποίος αν επιτευχθεί θα φέρει αύξηση κατά 4% της κατανάλωσης ρεύματος.

Ένα από τα ζητήματα που σκοπεύει να ρυθμίσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης είναι και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε δημόσιους χώρους. Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει υπολογίσει ότι οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημί-ταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης από 1.078 έως 3.057 με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.

Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται και πρέπει να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338.

Στο ερώτημα για το αν υπάρχει επάρκεια στο δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας που να σηκώσει το φορτίο των 350.000 ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μελέτη του ΔΕΔΔΗΕ δίνει θετική απάντηση. Η ετήσια ενέργεια φόρτισης τους εκτιμάται σε 1,75 TWh (Τερραβατώρες) όταν η συνολική κατανάλωση στη χώρα είναι στις 45 TWh. Η κατανάλωση θα αυξηθεί 4% μόνο από την ηλεκτροκίνηση. Το σενάριο βγαίνει με το δεδομένο ότι ένα όχημα καταναλώνει 20 kWh ανά 100 χλμ και τα μέσα χιλιόμετρα ανά έτος είναι στα 12.500. Ο ΔΕΔΔΗΕ διπλασίασε αυτή τη μέση απόσταση διαδρομής στα 25.000 χλμ. ετησίως συμπεραίνοντας ότι ένα ηλεκτροκίνητο όχημα θα καταναλώνει ενέργεια 5.000 kWh ετησίως.

Ακόμη και σε ώρες αιχμής, σύμφωνα με τον Διαχειριστή υπάρχει επάρκεια.  

Μεγάλο μέρος της κατανάλωσης ενέργειας για τη φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται να σημειωθεί στην Αττική, η οποία ούτως ή άλλως καίει 16,5 TWh στο σύνολο των 45 της χώρας.

 

 

19 Mαϊου 2020

energypress