Με πάνω από 10 ελληνικές και ξένες εταιρείες συζητά η ΔΕΗ για την ανάπτυξη μεγάλων projects ΑΠΕ.

Σε πάνω από δέκα ανέρχονται οι προτάσεις συνεργασίας ελληνικών και ξένων εταιρειών για από κοινού joint ventures σε ΑΠΕ, που εξετάζει σύμφωνα με τις πληροφορίες η ΔΕΗ, προκειμένου να καταλήξει στις πλέον συμφέρουσες. 

Τέτοιες είναι αυτές της γερμανικής RWE, ιταλικών εταιρειών όπως της Enel, γαλλικών με τις οποίες η επιχείρηση έχει από παλιά συνεργασία στην Ελλάδα, όπως της EDFπλειάδας κινεζικών, όπως επιβεβαιώθηκε στο φόρουμ της Σαγκάης των αρχών Νοεμβρίου, και φυσικά αρκετών ελληνικών.

Στον πυρήνα εξάλλου του Business Plan της ΔΕΗ, που όπως ανέφερε χθες στην ημερίδα για τον ΕΣΕΚ, ο Κ.Χατζηδάκης, θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες δέκα-δεκαπέντε ημέρες, η συμμετοχή της επιχείρησης σε κοινοπραξίες ΑΠΕ κατέχει κομβική θέση.

Σε αυτό δεν θα κατονομάζονται για ευνόητους λόγους συγκεκριμένα ονόματα- αυτό θα γίνει στην πορεία από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες- ωστόσο πέρα από φιλόδοξους ποσοτικούς στόχους, θα περιγράφεται η στρατηγική της ΔΕΗ για παρόμοιες κοινοπραξίες με έλληνες και ξένους partners, ανεξαρτήτως μετοχικού ποσοστού.

Το γεγονός ότι το Business Plan θα σηματοδοτήσει και επίσημα την στροφή της επιχείρησης στις ΑΠΕ, μέσα από συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους, θα στείλει σαφές μύνημα και προς τους συνομιλητές της, λειτουργώντας ενισχυτικά ως προς τις συζητήσεις που αυτή τη στιγμή διεξάγει. Σε αυτή την λογική οι όποιες ανακοινώσεις για συνεργασίες θα πρέπει μάλλον να αναμένονται μετά την δημοσιοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου, δηλαδή μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, και σε μια χρονική περίοδο, που θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται και τα πλάνα για έκδοση ομολόγου, το οποίο θα χρηματοδοτήσει την επέκταση στις ΑΠΕ.

Στο επίπεδο αυτό η ΔΕΗ αντιμετωπίζεται ως “πολύφερνη νύφη” απ’ όσους την προσεγγίζουν γιατί στο νέο τοπίο της αγοράς ΑΠΕ, το οποίο θα χαρακτηρίζεται από διμερή συμβόλαια τόσο με την βιομηχανία όσο και με τους προμηθευτές, η επιχείρηση θα κατέχει κομβική θέση. 

Υψηλή αποδοχή στις τοπικές κοινωνίες

Ενας δεύτερος λόγος, εξίσου σημαντικός ή και σημαντικότερος από τον πρώτο, που εξηγεί το φλερτ ελλήνων και ξένων παικτών με την ΔΕΗ, είναι γιατί ειδικά στις τοπικές κοινωνίες της περιφέρειας, εκεί όπου γίνονται οι επενδύσεις ΑΠΕ, η εικόνα της επιχείρησης συναντά υψηλή αποδοχή.

Σε πληθώρα περιοχών πανελλαδικά, με καλό αιολικό και ηλιακό δυναμικό ΑΠΕ, η αποδοχή των τελευταίων παραμένει από προβληματική έως αρνητική, όπως μπορούν να επιβεβαιώσουν οι ίδιοι οι επενδυτές. Υπ' αυτή την έννοια, έχοντας η ΔΕΗ μια εικόνα με πολύ υψηλά ποσοστά διείσδυσης στην περιφέρεια, μπορεί να αποτελέσει γι’ αυτούς τον ιδανικό εταίρο. Η εμπιστοσύνη που έχουν στο brand ΔΕΗ οι τοπικές κοινωνίες - υψηλότερη απ’ ότι σε μεγάλα αστικά κέντρα- εκτιμάται ότι είναι σε θέση να υποσκελίσει τις όποιες επιφυλάξεις έως και αντιδράσεις για “πράσινα” projects.

Στην λογική επομένως των παραπάνω, η ΔΕΗ κουβεντιάζει με όλους, συζητά προς κάθε κατεύθυνση, τόσο με ευρωπαικούς όσο και κινεζικούς ομίλους, χωρίς ακόμη να υπάρχει κάτι το ανακοινώσιμο.

Στην ουσία οι συνομιλίες επιβεβαιώνουν ότι το στόρυ μιας πράσινης ΔΕΗ “πουλάει” στο εξωτερικό, όπως αυτό φάνηκε στο επιχειρηματικό φόρουμ της Σαγκάης των αρχών Νοεμβρίου, αλλά και όπως είχε διαφανεί ήδη από τον Σεπτέμβριο, στο roadshow του Λονδίνου.

Όπως και στην Κίνα, έτσι και τότε, κρίσιμο ζήτημα στις συναντήσεις που είχε κάνει ο Γ. Στάσσης στη βρετανική πρωτεύουσα με 30 και πλέον fund managers, όπως από τα Ambrosia Capital, Pictet Asset Management, One Investments, STJ, Schroders, είχε αποτελέσει, όχι τόσο τα προβλήματα ρευστότητας ή η πώληση του ΔΕΔΔΗΕ, όσο η στρατηγική απόφαση της μαζικής απολιγνιτοποίησης και στροφής της επιχείρησης στην πράσινη ενέργεια.

 

 

3 Δεκεμβρίου 2019

energypress