Κουβέντες απο το μέλλον : Ηλεκτρικά Σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα ανταγωνίζονται για κυριαρχία στους δρόμους της πόλης
Νωρίτερα φέτος, η σταρτ απ εταιρεία Bird που έχει έδρα στη Santa Monica κυκλοφόρησε στο Σαν Φρανσίσκο ένα στόλο ηλεκτροκίνητων ενοικιαζόμενων σκούτερ που λειτουργεί με μια εφαρμογή στο κινητό. Η εταιρεία έχει ήδη διαθέσει τα σκούτερ της στο Λος Άντζελες, την Ατλάντα και την Ουάσινγκτον και φυσικά η Bird δεν είναι η μόνη εταιρία που λειτουργεί με ενοικιαζόμενα σκούτερ.
Στο Σαν Φρανσίσκο, όμως, βρίσκει κανείς μερικούς από τους πιο ορκισμένους αντιπάλους των σκούτερ, οι οποίοι τα βλέπουν ενοχλητικά στην κίνηση των πεζών στα πεζοδρόμια και δυνητικά ως κίνδυνο για τραυματισμό.
Οι υποστηρικτές (μεταξύ των οποίων κι εγώ!) βλέπουν το ενοικιαζόμενο σκούτερ έναν ακόμη τρόπο μετακίνησης στις πόλεις που αξίζει να αναλυθεί.
Στο Σαν Φρανσίσκο, οι χρήστες κάνουν κατά μέσο όρο 1.5 μίλι ανά διαδρομή. Κοιτώντας τα δικά μου δεδομένα μετακινήσεων τον Απρίλιο (10 διαδρομές, όλες στην Ουάσιγκτον) διαπίστωσα ότι ταξίδεψα κατά μέσο όρο ελαφρώς μικρότερη απόσταση. Όπως επίσης ότι ξόδεψα κατά μέσο όρο 2,70 δολάρια ανά διαδρομή που είναι περισσότερο από το μέσο όρο.
Η Jump, η εταιρεία που διαχειρίζεται ηλεκτρικά ποδήλατα με πεντάλ, την οποία πρόσφατα εξαγόρασε η Uber Technologies Inc., αναφέρει ότι οι χρήστες των ποδηλάτων κάνουν κατά μέσο όρο 2,6 μίλια ανά διαδρομή.
Αυτά τα σκούτερ σίγουρα δεν είναι παιχνίδια, γιατί όντως μπορεί να γίνουν ενοχλητικά, εάν οι χρήστες δεν ακολουθούν ορισμένους βασικούς κανόνες. Αλλά από την άλλη, η μέση ταχύτητα μου κατά τη διάρκεια αυτών των διαδρομών του Απρίλη ήταν 7,5 μίλια την ώρα που είναι σχεδόν κατά ένα τρίτο ταχύτερη από την μέση ταχύτητα 5,7 μίλια την ώρα των αστικών λεωφορείων στο Μανχάταν.
Αυτό που είναι σίγουρα σπουδαίο, όμως, είναι ότι αυτά τα μέσα αποτελούν την μοναδική επιλογή για μια μικρή, γρήγορη και ανέξοδη διαδρομή. Όπως και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα σκούτερ επιταχύνουν ικανοποιητικά. Σε αντίθεση με τα ποδήλατα, είναι φιλικά στο ντύσιμο σας. Επίσης, σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά ποδήλατα που υποστηρίζονται από πεντάλ, τα σκούτερ απαιτούν οι χρήστες να έχουν άδεια οδήγησης, καθώς τα σκούτερ έχουν γκάζι. Τα σκούτερ επίσης μεταφέρονται πιο εύκολα με φορτηγά από τα ποδήλατα σε περιοχές όπου απατούνται περισσότερο.
Ούτε η Uber ούτε η Lyft Inc., ούτε κανένας άλλος από τους ανταγωνιστές τους, φαίνεται να ενδιαφέρεται για την αγορά ηλεκτρικών σκούτερ - ακόμα.
Όμως, ο CEO της Uber, Dara Khosrowshahi, υπαινίχθηκε τον περασμένο μήνα, ότι η εταιρεία του μπορεί και να ενδιαφέρεται. Είπε ότι αν οι διαδρομές με σκούτερ αρχίσουν και δημιουργούν σημαντική νέα ζήτηση για ηλεκτροκίνηση στο εύρος των αποστάσεων που καλύπτουν, τότε ίσως μια επιχείρηση σκούτερ να αποτελέσει στόχο απόκτησης.
Ο Khosrowshahi συμπλήρωσε ότι η Uber «έχει ως στόχο να προσφέρει μια ποικιλία επιλογών μεταφοράς στους καταναλωτές.»
Ίσως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίζει κανείς τα σκούτερ και ό, τι καινούργιο στην ηλεκτροκίνηση ακολουθήσει στο μέλλον: σαν ευέλικτες δυνατότητες μεταφοράς των οποίων ο χρήστης δεν χρειάζεται να έχει την ιδιοκτησία, προς τις οποίες να μπορεί να έχει πάντοτε πρόσβαση και να μπορεί να επιλέξει μία με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες εκείνης της ημέρας.
14 Μαΐου 2018
ΠΗΓΗ: Bloomberg View and the Bloomberg Terminal.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
- Wireless EV Charging Available in 18 Months-2 Years, says QualComm: Q&A Report
- Electric Buses in Cities: Driving Towards Cleaner Air and Lower CO2 Interview
- India’s Electric Vehicle Market Doubled in 2017 Interview
- Electric Vehicle Fleets Drive Profitable Charge Points: Q&A Opinion
- McKerracher: BP’s Energy Outlook and the Rising Consensus on EV Adoption Opinion
- Bullard: A New Era of Transportation Transformation News
The Breakneck Rise of China’s Colossus of Electric-Car Batteries