Τα πρώτα «καθυστερημένα» μέτρα της ΕΕ για μείωση των εκπομπών των φορτηγών.

17 05 2018 | 14:02

Οι εκπομπές CO2 από φορτηγά ρυθμίζονται  για πρώτη φορά σύμφωνα με νέα κοινοτική νομοθεσία, μέρος μιας δέσμης νέων μέτρων που στοχεύει επίσης στην αύξηση της αποδοτικότητας και στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Είναι επίσης η τελευταία σημαντική πρόταση της παρούσας Επιτροπής για θέματα ενέργειας ή μεταφορών.


Όλα τα νέα φορτηγά θα πρέπει να συμμορφωθούν με τα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 που περιέχονται στη νέα πρόταση που αποκάλυψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σήμερα Πέμπτη (17 Μαΐου). Μέχρι το 2025, οι μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα πρέπει να είναι κατά 15% χαμηλότερες από το 2019 ενώ για  το 2030 τίθεται ενδεικτικός στόχος μείωσης κατά 30%.

Εκκρεμεί η εκτίμηση των επιπτώσεων των λεωφορείων και πούλμαν και, ως εκ τούτου, θα εξακολουθήσουν να εξαιρούνται μέχρι τουλάχιστον το 2022, όταν θα πραγματοποιηθεί αναθεώρηση των κανόνων.


Η Επιτροπή επιμένει ότι οι υπολογισμοί της για τα νέα μέτρα είναι συμβατοί με τη Συμφωνία του Παρισιού και θα επιτρέψουν στις εταιρείες μεταφορών να μειώσουν σημαντικά το κόστος των καυσίμων, επικαλούμενοι απόδοση 25.000 ευρώ σε πενταετή περίοδο για επένδυση ύψους 1.800 ευρώ.

 

17 Μαΐου 2018

του Sam Morgan | EURACTIV.com

 

ΠΗΓΗ EURACTIV

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Truck industry braces for their first CO2 limits in Europe

EU unveils proposal to clean up transport, boost electric vehicles

EU leaders take Brussels to task over 2050 low-carbon roadmap

Ambitious CO2 standards for trucks are good for businesses, and the climate