Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Ο 1 στους 5 «κερδίζει»

Δεν αρκεί να υπάρχει φορτιστής για να φύγεις με τη μπαταρία του ηλεκτρικού σου αυτοκινήτου "γεμάτη". Χρειάζεται και λίγη… τύχη! Αυτό τουλάχιστον δείχνει μελέτη σύμφωνα με την οποία ο ένας στους πέντε οδηγούς που επιχειρεί να φορτίσει σε δημόσιο σημείο φόρτισης αποτυγχάνει!

Τα νέα μας έρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες: σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της J.D. Power η οποία τιτλοφορείται "Electric Vehicle Experience Public Charging" (Η Εμπειρία της Δημόσιας Φόρτισης Ηλεκτρικού Οχήματος) η μία στις πέντε απόπειρες φόρτισης οδηγείται σε αποτυχία!

 

Με άλλα λόγια, το 20% των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επισκέπτονται έναν σταθμό φόρτισης δεν καταφέρνουν να φορτίσουν τα οχήματά τους! Οι λόγοι ποικίλουν και ξεκινούν από τη μη λειτουργία των φορτιστών για να φτάσουν στις μεγάλες ουρές, που σχηματίζονται σε καταστάσεις αιχμής σύμφωνα με την J.D. Power.

Ενδεχομένως να αποτελεί τεχνική λεπτομέρεια, ωστόσο ανατρέχοντας στα αποτελέσματα της έρευνας βλέπουμε ότι το ποσοστό αποτυχίας δεν ήταν το ίδιο παντού, αλλά σε άλλες περιοχές τον ΗΠΑ ήταν μεγαλύτερο και σε άλλες μικρότερο. Ενδιαφέρον πάντως έχει το γεγονός ότι στη χειρότερη περίπτωση το ποσοστό αποτυχίας έφτανε το 35% (Φλόριντα) ενώ στην καλύτερη το 12% (Κλίβελαντ)

Από τη μελέτη προκύπτουν και άλλα συμπεράσματα όπως το ότι η ικανοποίηση από την ταχύτητα φόρτισης έχει επίσης μειωθεί, καθώς η σχετική βαθμολογία ικανοποίησης πελατών για την ταχύτητα σε σταθμούς εναλλασσόμενου ρεύματος AC (level 2 charging) μειώθηκε στους 455 βαθμούς (με άριστα το 1.000) σημειώνοντας μια μείωση 36 βαθμών σε σχέση με πέρυσι. Η αντίστοιχη βαθμολογία για την ταχεία φόρτιση συνεχούς ρεύματος DC μειώθηκε κατά 30 βαθμούς, στους 588. Και καθώς πρόκειται για μία υποκειμενική εκτίμηση θεωρείται ότι η αίσθηση της χαμηλότερης ταχύτητας έχει να κάνει με την αύξηση του μεγέθους των μπαταριών απαιτούν περισσότερο χρόνο για τη φόρτιση τους.

Κάπως έτσι φτάνουμε σε μία γενικότερη δυσαρέσκεια σχετικά με το σύστημα των δημοσίας χρήσης φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τη βαθμολογία ικανοποίησης για τη δημόσια φόρτιση AC στους 617 βαθμούς (16 κάτω σε σχέση με πριν από ένα χρόνο) και στους 654 βαθμούς για την ταχεία φόρτιση DC (μείωση κατά 20 βαθμούς).

Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι στην Καλιφόρνια - η οποία διαθέτει μακράν τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα και τους περισσότερους δημόσιους φορτιστές από οποιαδήποτε πολιτεία – το 25% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θεωρούν αναξιόπιστο το σύστημα της δημόσιας φόρτισης. Έτσι, οι βαθμολογίες ικανοποίησης πελατών ήταν στην τελικά χαμηλότερες από τον μέσο όρο των ΗΠΑ, με 571 βαθμούς για τη φόρτιση επιπέδου 2 και 595 για τη γρήγορη φόρτιση DC.

Το δίκτυο των περίφημων Superchargers της Tesla ήταν, αναμενόμενα θα λέγαμε, το δίκτυο ταχείας φόρτισης DC με την υψηλότερη βαθμολογία 739 βαθμούς - και ήταν το μόνο δίκτυο DC που έλαβε βαθμολογία πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Το ερώτημα είναι εάν αυτό το επίπεδο ικανοποίησης των πελατών θα διατηρηθεί όταν θα αρχίσουν να έχουν πρόσβαση σε αυτό τα ηλεκτρικά οχήματα άλλων κατασκευαστών - συμπεριλαμβανομένων των Ford και GM.

 

Όσον αφορά τώρα τη φόρτιση εναλλασσόμενο ρεύματος AC, εδώ πρώτος στην κατάταξη είδαμε να φιγουράρει ένας άλλος πάροχος, η Volta με 665 βαθμούς, ξεπερνώντας την Tesla (661) και το ChargePoint (618). Αυτή η εικόνα προφανώς δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι ο πετρελαϊκός κολοσσός που ακούει στο όνομα Shell προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά της Volta έναντι 169 εκ. δολαρίων.

Όλα τα παραπάνω, όπως είπαμε ευθύς εξαρχής αφορούν τις ΗΠΑ. Ωστόσο, καθώς ηλεκτροκίνηση είναι ένας τομέας που εξελίσσεται δυναμικά, είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με καταστάσεις με τις οποίες - με τον ένα ή τον άλλο τρόπο - θα βρεθούμε αντιμέτωποι. Θυμίζουμε ότι η Ελλάδα προς το παρόν είναι ουραγός στον τομέα δημοσίων φορτιστών (βρισκόταν μέχρι πρόσφατα στις πέντε τελευταίες χώρες της Ευρώπης) – αν και είναι αλήθεια ότι συνεχίζεται η εγκατάσταση φορτιστών σε όλη την επικράτεια - ενώ και στον τομέα των πωλήσεων των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας η χώρα μας είναι ακόμα αρκετά πίσω, παρά την πρόοδο που έχει σημειωθεί.

Κλείνοντας, πρέπει να πούμε ότι παρόλο που δεν υπάρχει κάποια εξειδικευμένη μελέτη για την ικανοποίηση των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το σύστημα δημόσιας φόρτισης στην Ελλάδα, οι δυσλειτουργίες στους φορτιστές δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, όπως επίσης είναι αλήθεια ότι δεν είναι για όλους το ίδιο εύκολο να εξοικειωθούν με τη χρήση από τη μια των ίδιων των φορτιστών και από την άλλη των εφαρμογών που απαιτούνται για τη λειτουργία τους. Είναι επίσης αλήθεια ότι παρόλο που θεωρητικά υπάρχει πλέον κάλυψη των εθνικών οδών με ταχυφορτιστές DC, τα Σαββατοκύριακα, τα τριήμερα και σε περιόδους εξόδων για διακοπές βλέπουμε να δημιουργούνται προβλήματα με αυτοκίνητα που περιμένουν στην ουρά για να γεμίσουν τις μπαταρίες τους.

(αναδημοσίευση από liberal.gr)

a