Με 59 δις πλαστικές συσκευασίες το χρόνο φορτώνουν τον πλανήτη τα σουπερμάρκετ του Ην. Βασιλείου.

22 11 2018 | 08:02

Και μετά δακτυλοδείχνουμε τον καταναλωτή ως υπεύθυνο της πλαστικής ρύπανσης!

Μια έρευνα από την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Έρευνας (EIA) και τη Greenpeace UK έδειξε την έκταση της χρήσης πλαστικών στα σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η έρευνα βασίζεται σε στοιχεία που αποκαλύπτονται για πρώτη φορά από αυτά τα σούπερ μάρκετ. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι δέκα μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, συμπεριλαμβανομένων των Tesco, Waitrose, Lidl και Sainsbury, διανέμουν κάθε χρόνο πάνω από 810.000 τόνους πλαστικών μίας χρήσης.

Επτά από αυτές κυκλοφορούν ποσότητα ισοδύναμη περίπου 59 δισεκατομμυρίων τεμαχίων πλαστικών συσκευασιών, που αναλογεί σε περισσότερα από 2.000 δηλαδή για κάθε νοικοκυριό στη χώρα.

Παρά το τεράστιο πλαστικό αποτύπωμα τους, πολλά σούπερ μάρκετ δεν διαθέτουν επαρκή πολιτική που καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο αποσκοπούν στη μείωση της πλαστικής ρύπανσης.

Η έρευνα βαθμολογεί τις εταιρείες με βάση τις δεσμεύσεις τους για τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης, την εξάλειψη των μη ανακυκλώσιμων πλαστικών συσκευασιών και τη διαφάνεια στις αναφορές.

Η κατάταξη δείχνει την Iceland στην κορυφή με συνολική βαθμολογία 5,7 στα 10 και τη Sainsbury τελευταία με 3,2.

Η Iceland έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο, στο οποίο στοχεύει στη σταδιακή κατάργηση των πλαστικών συσκευασιών των προϊόντων της εταιρείας της, εντός των επόμενων πέντε ετών.

Η Elena Polisano, της εκστρατείας της Greenpeace για τους ωκεανούς του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Η πλαστική ρύπανση έχει ξεδιπλωθεί σε μία πλήρη περιβαλλοντική κρίση και τα σουπερμάρκετ είναι κυρίως υπεύθυνα για αυτό. Μεγάλο μέρος των πλαστικών συσκευασιών προέρχεται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά οι εταιρείες δεν αναλαμβάνουν ακόμη την πλήρη ευθύνη γι 'αυτό ».

Η κοινή γνώμη έχει τοποθετηθεί όσον αφορά στην αυξανόμενη πλαστική ρύπανση, ενώ 740.000 άνθρωποι έχουν υπογράψει μια αναφορά της Greenpeace, προτρέποντας τα σούπερ μάρκετ να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για να μειώσουν τα πλαστικά απορρίμματα.

Μετά από αυτή την έρευνα, η Greenpeace και η ΙΕΑ καλούν τα σούπερ μάρκετ να ορίσουν ετήσιους στόχους για τη μείωση του αποτυπώματος πλαστικού μιας χρήσης και να εξασφαλίσουν την εξάλειψη περιττών και μη ανακυκλώσιμων πλαστικών συσκευασιών μέχρι τα τέλη του 2019.

 

15 Νοεμβρίου 2018

Πηγή: Climate Action