Η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από την οδική κυκλοφορία μειώθηκε πέρυσι σε μεγάλο βαθμό λόγω των περιορισμών κατά του COVID-19, σύμφωνα με νέα έκθεση της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος (Environmental Protection Agency -EPA).
Η ατμοσφαιρική ρύπανση παρέμεινε εντός των ορίων της ΕΕ καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, σύμφωνα με την έκθεση, χάρη στις κρατικές εντολές για τηλεργασία, η οποία σήμαινε ότι λιγότεροι άνθρωποι πραγματοποιούσαν καθημερινή μετακίνηση.
Ωστόσο, τα επίπεδα αρκετών ρύπων εξακολουθούσαν να υπερβαίνουν τις κατευθυντήριες γραμμές για την ποιότητα του αέρα που έχει θέσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας Κι αυτό λόγω της διαρκούς καύσης στερεών καυσίμων για θέρμανση των σπιτιών.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος, ο ετήσιος αριθμός των πρόωρων θανάτων που προκαλούνται από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ιρλανδία ανέρχεται σε 1.300.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, αναφορικά με την Ιρλανδία «το κλειδί για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα βρίσκεται στην παροχή κινήτρων, στην προώθηση και στην υποστήριξη της στροφής της κοινωνίας από τα στερεά καύσιμα για τη θέρμανση των σπιτιών σε καθαρότερες εναλλακτικές λύσεις και στην προώθηση καθαρών επιλογών μεταφοράς».
Ωστόσο, η πρόσφατη σύσταση για επαναφορά της τηλεργασίας έχει ελάχιστα αποτελέσματα στη μείωση του όγκου των αυτοκινήτων στους ιρλανδικούς δρόμους, αναφέρει το RTÉ.
Σύμφωνα με την «Transport Infrastructure Ireland», τα επίπεδα κυκλοφορίας βρίσκονται σήμερα σε ποσοστό 1% των προ της πανδημίας επιπέδων, ακόμη και μετά την ανακοίνωση της κυβέρνησης στις 11 Νοεμβρίου ότι οι άνθρωποι θα πρέπει πλέον να εργάζονται από το σπίτι, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο να πάνε στη δουλειά τους, ως απάντηση στην αύξηση των κρουσμάτων COVID-19.