Geo Ergon Παιδεία

17 09 2018 | 10:51

Σήμερα, 2.5 δις ανθρώπων εξαρτώνται οικονομικά από τη γεωργία σε όλον τον πλανήτη, ενώ ταυτόχρονα ο μέσος όρος ηλικίας των αγροτών είναι 55 έτη. Στην Ευρώπη, το 1/3 των αγροτών είναι ηλικίας κάτω των 35 ετών ενώ ο πληθυσμός που ασχολείται με τον αγροτικό τομέα μειώνεται. Ο αγροτικός τομέας θα πρέπει να προσελκύσει νέα μέλη και να υποστηρίξει τους νέους ανθρώπους ώστε να ασχοληθούν με τη γεωργία.

 Το έργο «Geo-ergon Paideia» έχει σκοπό να υλοποιήσει ένα βιώσιμο στρατηγικό εταιρικό σχήμα μεταξύ Ευρωπαϊκών ερευνητικών φορέων (πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα) και δήμων και σχολείων ώστε να ενισχύσει το πλαίσιο της αγροτικής εκπαίδευσης και της βιώσιμης ανάπτυξης σε αγροτικές περιοχές μέσω μιας ολοκληρωμένης διεπιστημονικής προσέγγισης. Το επίκεντρο είναι η προσέλκυση μαθητών σχολείων πριν αυτοί φτάσουν στο επίπεδο επιλογής συγκεκριμένης κατεύθυνσης στο λύκειο.

Στόχοι:

1. Δημιουργία σειράς online ανοιχτών μαθημάτων στο eco-farming & start-up business
2. Διδασκαλία αγροτικής επιχειρηματικότητας σε μαθητές σχολείων
3. Παροχή μαθησιακού περιβάλλοντος για υπάρχοντες και μελλοντικούς οικο-αγρότες στην καινοτομική επιχειρηματικότητα
4. Ενδυνάμωση μαθητών, γονέων, τοπικών ενδιαφερόμενων για την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων
5. Υποστήριξη των μαθητών, μέσω της ανάπτυξης ικανοτήτων, για τη διασφάλιση της διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος, της ανάπτυξης της τοπικής οικονομίας
6. Ανάπτυξη ενός δικτύου που θα περιλαμβάνει μαθητές, ενδιαφερόμενους, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς για την προώθηση της καινοτομίας και της βιωσιμότητας στον αγροτικό τομέα στις αγροτικές περιοχές
7. Βελτίωση της διακρατικής συνεργασίας μεταξύ των σχολείων στην Ευρώπη.


Το έργο απευθύνεται σε μαθητές που παρακολουθούν τη 2η τάξη του Γυμνασίου, που διαμένουν σε επιλεγμένες αγροτικές περιοχές στην Ελλάδα και στη Ρουμανία. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τις παρακάτω διακρατικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες:

Α. «ανοιχτά μαθήματα» “Start-up Farm” σε μαθητές στο Γυμνάσιο Γερακίου/Ελλάδα
Β. «ανοιχτά μαθήματα» “Start-up Farm” σε μαθητές στο Gymnasium School Adrian V. Radulesku /Ρουμανία
Γ. Βιωματική μάθηση, μέσω εκπαιδευτικής επίσκεψης στο ερευνητικό ινστιτούτο IZES (Saarbrucken, Germany) και στο Bliesagau, που έχει επιλεγεί ως προστατευόμενη περιοχή-βιόσφαιρα της UNESCO.


Μέσω των multiplier events (τοπικά εργαστήρια με stakeholders και το Final Event –Networking) όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη θα συμμετέχουν σε κοινωνικό διάλογο για την ανάπτυξη της οικο-γεωργίας, την ανταλλαγής γνώσεων, τις καλές πρακτικές και τιςκαινοτόμες μεθόδους στην επιχειρηματικότητα.

Η οριζόντια προτεραιότητα «Ανοικτή και καινοτόμος εκπαίδευση, κατάρτιση και απασχόληση των νέων, που είναι ενταγμένα στην ψηφιακή εποχή» επιλέχθηκε ως η πιο σχετική για το προτεινόμενο σχέδιο (GEO-ERGON PAIDEIA – ΓΕΩΡΓΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ). Ένας από τους κύριους στόχους του προγράμματος είναι η δημιουργία online μαθημάτων, τα οποία διατίθενται μέσω μιας πλατφόρμας e-learning, για την οικολογική γεωργία και τις start-up επιχειρήσεις. Το πεδίο σπουδών είναι καινοτόμο καθώς απευθύνεται σε μαθητές σχολείων σε αγροτικές περιοχές και τα μαθήματα επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτικά. Εκτός από τους μαθητές, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα επωφεληθούν από τα πνευματικά προϊόντα/παραδοτέα του έργου. Τα παραδοτέα περιλαμβάνουν εγχειρίδια, κατευθυντήριες γραμμές και εκπαιδευτικό υλικό που θεωρείται ότι είναι γενικού ενδιαφέροντος για τους επαγγελματίες και το κοινό και θα υπάρχει πρόσβαση μέσω της πλατφόρμας, ενώ παράλληλα θα διατηρηθεί μια πολιτική ανοικτής πρόσβασης.

Στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης, η προτεραιότητα που επιλέχθηκε ως πιο σχετική για το έργο είναι η «Αντιμετώπιση της υστέρησης ως προς τις βασικές δεξιότητες των μαθηματικών, της επιστήμης και της παιδείας μέσω πιο αποτελεσματικών, καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας”. Η υλοποίηση του έργου περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τη μορφή σεμιναρίων (θερινά σχολεία) και online μαθημάτων. Επίσης, οι μαθητές θα παρακολουθήσουν μια βιωματική εκπαιδευτική επίσκεψη στη Γερμανία. Επιπλέον, θα παροτρυνθούν να εργαστούν σε ομάδες, να δημιουργήσουν δίκτυα και να αλληλεπιδράσουν με τους ενδιαφερόμενους φορείς, τις τοπικές αρχές και επαγγελματίες. Επίσης, θα ενισχυθεί η διακρατική συνεργασία μεταξύ των σχολείων στην Ευρώπη.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο, την ομάδα και τους τρόπους επικοινωνίας μπορείτε να βρείτε εδώ.

 

17 Σεπτεμβρίου 2018

Πηγή: Geo Ergon Paideia