Η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας θα αυξηθεί κατά 57% έως το 2050.
- Οι ανανεώσιμες αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος από τα μερίδια άνθρακα, φυσικού αερίου και πυρηνικών.
- Τα ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 9% της ζήτησης μέχρι το 2050.
- Η Κίνα και η Ινδία θα είναι τα νέα κέντρα ανάπτυξης.
Η παγκόσμια ζήτηση ηλεκτρικού ρεύματος θα φθάσει τις 38.700 TWh (terawatt-hours) έως το 2050 από 25.000 TWh το 2017, δημιουργώντας νέες επενδύσεις σε νέα ισχύ παραγωγής ενέργειας, σύμφωνα με το New Energy Outlook 2018.
Στις αναδυόμενες χώρες της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, η αύξηση του πληθυσμού, η αύξηση του ΑΕΠ και η βελτίωση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ηλεκτρικής ενέργειας θα οδηγήσουν σε διπλασιασμό της ζήτησης.
Ωστόσο, στις ανεπτυγμένες χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να είναι αναιμική ή ακόμα και να αρχίσει να συρρικνώνεται, αντανακλώντας ένα συνδυασμό βελτιωμένης ενεργειακής απόδοσης, μέτριου ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης και συνεχιζόμενης απομάκρυνσης από βιομηχανίες έντασης ενέργειας.
Ο πίνακας παρουσιάζει τις αλλαγές στη ζήτηση:
Ο επικεφαλής συντάκτης της έκθεσης NEO 2018, Seb Henbest, ανέφερε ότι
«Η αιολική και ηλιακή ενέργεια αναμένεται να φτάσει σχεδόν να καλύπτει «50 το 50», δηλαδή το 50% της παγκόσμιας παραγωγής έως το 2050, λόγω της εντυπωσιακής μείωσης του κόστους και της εμφάνισης στην αγορά όλο και πιο φθηνότερων μπαταριών που θα επιτρέψουν την αποθήκευση και στη συνέχεια χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας σε ανταπόκριση των μεταβολών ζήτησης και προσφοράς. Ο άνθρακας συρρικνώνεται σε μόλις 11% της παγκόσμιας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2050.»
Πρόκειται για μία από τις πρώτες εκθέσεις που υπογραμμίζουν τόσο έντονα τις δραματικές επιπτώσεις από την πτώση του κόστους των μπαταριών και τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι μειώσεις τιμών στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας.
Η BNEF προβλέπει ότι οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου, το κόστος των οποίων έχει ήδη μειωθεί κατά 80% ανά μεγαβάτ-ώρα (MWh) από το 2010, θα συνεχίσει να υποχωρεί καθώς ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να αναπτύσσεται την δεκαετία του 2020.
«Εκτιμούμε ότι $548 δισεκατομμύρια θα επενδυθούν σε στη δημιουργία αποθηκευτικής χωρητικότητας μπαταριών μέχρι το 2050, τα δύο τρίτα των οποίων θα βρίσκονται συνδεμένα απ ευθείας στο δίκτυο και το ένα τρίτο σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις», δήλωσε ο Seb Henbest, επικεφαλής BNEF για την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική και επικεφαλής της ομάδας σύνταξης του NEO 2018.
«Η είσοδος της φτηνής αποθήκευσης σε μπαταρίες σημαίνει ότι γίνεται ολοένα και περισσότερο δυνατή η αξιοποίηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τον άνεμο και τον ήλιο, ώστε αυτές οι τεχνολογίες να μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση ακόμα και όταν ο άνεμος δεν φυσάει ο ήλιος δεν λάμπει. Το αποτέλεσμα θα είναι οι ανανεώσιμες πηγές να αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος από τα υπάρχοντα μερίδια της αγοράς του άνθρακα, του φυσικού αερίου και των πυρηνικών».
4 Σεπτεμβρίου 2018