ΔΕΗ blue: Tα 7 βασικά features της έξυπνης εφαρμογής, οι υπηρεσίες Roaming για ξένους επισκέπτες και ο στόχος για 10.000 φορτιστές ως το 2025
Εντοπισμός διαθέσιμων σημείων φόρτισης σε ακτίνα κοντινή στο αυτοκίνητο, εξ αποστάσεως booking της θέσης, οδηγίες για έναρξη της φόρτισης και ειδοποίηση στο κινητό όταν αυτή θα έχει ολοκληρωθεί, καθώς επίσης και δεδομένα σε real time.
Είναι μερικά από τα βασικά features της έξυπνης εφαρμογής ΔΕΗ blue που θα έχει στο κινητό του ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η οποία παρουσιάστηκε και επίσημα χθες σε μια εκδήλωση μέσω της οποίας η επιχείρηση εισέρχεται και επίσημα στην ηλεκτροκίνηση.
Και είμαστε ακόμη στην αρχή, όπως λένε οι άνθρωποι της ΔΕΗ, καθώς η εφαρμογή βρίσκεται ακόμη σε πιλοτικό στάδιο. Εμπλουτίζεται συνεχώς με υπηρεσίες, όπως περιαγωγή για όσους επισκέπτονται την Ελλάδα, μέσω μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας με παρουσία σε 32 χώρες, αλλά και αυτόματη φόρτιση για αυτοκίνητα με ανάλογη δυνατότητα.
Σε αυτή λοιπόν την αρχική φάση, με την εφαρμογή ΔΕΗ blue, ο οδηγός θα μπορεί να :
* Βρεί στον χάρτη τους διαθέσιμους φορτιστές κοντά του και να αντλήσει πληροφορίες, σε συνδυασμό με οδηγίες πλοήγησης
* Ξεκινήσει εύκολα τη φόρτιση του αυτοκινήτου του, απλώς σκανάροντας το QR code του σταθμού με την εφαρμογή του
* Λάβει ειδοποίηση στο κινητό του τηλέφωνο όταν η φόρτιση του αυτοκινήτου του ολοκληρωθεί
* Βλέπει τα δεδομένα φόρτισης σε πραγματικό χρόνο και το ιστορικό των συνεδριών του
* Δημιουργεί λίστα με αγαπημένα σημεία φόρτισης που τον διευκολύνουν για να τα βρίσκει γρήγορα
Επίσης η εφαρμογή προσφέρει δύο πρόσθετες δυνατότητες :
* Υπηρεσίες πανευρωπαικού Roaming μέσω της πλατφόρμας Gireve (https://www.gireve.com/partners), προκειμένου οδηγοί από το εξωτερικό να μπορούν να φορτίζουν απευθείας στο δίκτυο φόρτισης «ΔΕΗ Blue» με τη δική τους εφαρμογή. Στην πλατφόρμα συμμετέχουν συνολικά 197 δίκτυα φόρτισης σε 32 ευρωπαϊκές χώρες, παρέχοντας πρόσβαση μέσω Roaming σε συνολικά 130.243 σταθμούς φόρτισης. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι θα κάνουν χρήση των φορτιστών της ΔΕΗ, αλλά θα πληρώνουν στον πάροχο της χώρας τους με τον οποίο συνεργάζονται. Έστω για παράδειγμα ένας Ιταλός επισκέπτης που θα φορτίσει το όχημά του σε κάποιον από τους εγκατεστημένους φορτιστές της ΔΕΗ στο ελληνικό δίκτυο. Κάνοντας χρήση της πλατφόρμας Gireve, θα πληρώσει στον προμηθευτή ρεύματος που έχει στην Ιταλία, και όχι στην ΔΕΗ.
* Autocharge feature για τα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα, προκειμένου να φορτίζουν αυτόματα, απλώς κουμπώνοντας το καλώδιο φόρτισης στο φορτιστή.
Στις παραπάνω υπηρεσίες θα προστεθούν σύντομα και άλλες που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε πιλοτική δοκιμή και θα επικοινωνηθούν σύντομα από τη ΔΕΗ, όπως η δυνατότητα στον οδηγό να κάνει booking από μακριά τη θέση του στο πάρκινγκ.
Στόχος οι 10.000 φορτιστές ως το 2025
Οι φορτιστές είναι η υποδομή. Το εξίσου σημαντικό αφορά στον ψηφιακό μετασχηματισμό, σε εφαρμογές, όπως το ΔΕΗ blue και στην δυνατότητα που παρέχει η νέα εποχή στον καταναλωτή να γίνει prosumer. Να πουλά δηλαδή στο δίκτυο μέρος από την ενέργεια που έχει στην μπαταρία του, όταν αυτό τη χρειάζεται, όπως ανέφερε ο Αλέξανδρος Πατεράκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΔΕΗ.
Στόχος πάντως της ΔΕΗ είναι να φτάσει τους 1.000 φορτιστές το 2022 και τους 10.000 πανελλαδικά ως το 2025. Έτσι μόνο θα καταστεί εφικτός ο στόχος για την Ελλάδα το 30% των νέων οχημάτων που θα κυκλοφορούν ως τα τέλη του 2030 να είναι ηλεκτρικά.
Σήμερα η χώρα διαθέτει μόνο 930 δημόσιους φορτιστές και η πρόβλεψη είναι να φτάσει περίπου τους 18.000 δημόσιους φορτιστές στο τέλος του 2025 και περίπου τους 44.000 σε ιδιωτικούς χώρους – σπίτια και επιχειρήσεις.
Η πρόβλεψη για την ελληνική αγορά είναι μερικές δεκάδες χιλιάδες φορτιστές μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. «Δεσμευόμαστε ότι οι 10.000 από αυτούς θα είναι ΔΕΗ blue», όπως ανέφερε κατά την χθεσινή παρουσίαση ο Γενικός Διευθυντής Ηλεκτροκίνησης της ΔΕΗ Κυριάκος Κοφινάς.
energypress