Heavy metal: Αγώνας για να χάσουν βάρος τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η βασική στρατηγική για την αύξηση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η χρησιμοποίηση ελαφρύτερων υλικών στην κατασκευή των κινητήρων, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.
Η μελέτη από την εταιρεία Frost & Sullivan διαπιστώνει ότι τόσο οι κατασκευαστές μπαταριών όσο και οι κατασκευαστές υποσυστημάτων υιοθετούν άμεσες και έμμεσες στρατηγικές «ελάφρυνσης», που θα βοηθήσουν στην επίτευξη μικρότερων, ελαφρύτερων και πιο ισχυρών ηλεκτρικών μηχανισμών κίνησης.
«Η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αυξάνει το συνολικό βάρος του οχήματος, καθώς οι μπαταρίες είναι έως και τρεις φορές βαρύτερες από τις μηχανές εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Isaac Premsingh, ανώτερος Αναλυτής Ερευνών στη Frost & Sullivan.
«Αυτό το πρόβλημα βάρους που δημιουργεί η μπαταρία, έχει οδηγήσει σε νέους στόχους μείωσης βάρους στα υπολοιπα υποσυστήματα.»
Η μελέτη υποδεικνύει ότι οι κατασκευαστές υλικών πρέπει να επωφεληθούν από την αυξανόμενη ζήτηση υλικών από την αυτοκινητοβιομηχανία, με συγκεκριμένες ιδιότητες που βοηθούν στην ελάφρυνση του βάρους του οχήματος χωρίς να γίνεται συμβιβασμός στην αντοχή και την ασφάλεια.
Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (Ev), βρίσκονται σε αναζήτηση για οποιοδήποτε υλικό μπορεί να μειώσει το βάρος των αυτοκινήτων τους.
Επί του παρόντος, ο κινητήρας EV με πλήρη συστοιχία μπαταριών 35,8 kWh και ηλεκτροκινητήρα 100kW είναι σχεδόν 125% βαρύτερος από ένα κανονικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η έκθεση αναφέρει ότι για να γίνει η νέα εναλλακτική τεχνολογία κινητήρα οικονομική και πρακτική και συγκρίσιμη σε απόδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι κατασκευαστές υποσυστημάτων και οι κατασκευαστές μπαταριών έχουν στραφεί
-σε κράματα Mg χωρίς σπάνιες γαίες, που έχουν βελτιωμένη επεξεργασιμότητα και θερμική σταθερότητα,
-σε σασί από αλουμίνιο που να επιτρέπει την σμίκρυνση της μπαταρίας χωρίς συμβιβασμούς στην εμβέλεια διαδρομής και
-σε προηγμένης ποιότητας χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας για τη βελτίωση της αντοχής σε σύγκρουση με εξοικονόμηση βάρους.
Επίσης, εξετάζουν
την ανάπτυξη τεχνολογιών μπαταριών για την κάλυψη του χάσματος μεταξύ θεωρητικής και πρακτικής πυκνότητας αποδιδόμενης ενέργειας, ιδιαίτερα για τα συστήματα λιθίου-αέρα,
πολυμερείς ηλεκτρολύτες στερεάς κατάστασης για τη βελτίωση της ιονικής αγωγιμότητας σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας βιοδιασπώμενες παραλλαγές και
εστιάζουν στην ανακύκλωσιμότητα των υλικών για τα εξαρτήματα της μπαταρίας.
«Οι κατασκευαστές σύνθετων πολυμερών συνειδητοποίησαν την ανάγκη μετάβασης από το να είναι απλά προμηθευτές εξειδικευμένων προϊόντων, σε συνεργάτες ανάπτυξης προϊόντων για να επιταχυνθεί η στροφή προς βιώσιμη κινητικότητα», δήλωσε ο Premsingh.
«Η αύξηση των στρατηγικών εταιρικών συνεργασιών και των κοινοπραξιών που ακολούθησε, επέτρεψε την κάθετη ολοκλήρωση της αλυσίδας αξίας, ιδιαίτερα για τα μεγάλα τμήματα του αυτοκινήτου, τα ηλεκτρόδια των μπαταριών και τους ηλεκτρολύτες».
20 Ιουλίου 2018
του Κέλβιν Ρος
Πηγή Power Engineering International
Περισσότερα:
What will be the true impact of EVs?
Building an EV-ready energy market