LNG: Φιλοδοξίες εξόρυξης φυσικού αερίου στη βόρεια Αλάσκα – Ανταγωνισμός με τη Ρωσία για την Ασία

12 03 2023 | 11:20

Να επενδύσει 5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια προτεινόμενη εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Βόρεια Πλαγιά της Αλάσκας σκοπεύει η Qilak LNG, με στόχο να ανταγωνιστεί τον ρωσικό έργο Yamal στέλνοντας αμερικανικό αέριο στις αγορές της Ασίας έως το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

Κίνητρο για το φιλόδοξο έργο σε μια περιοχή με εξαιρετικά αντίξοες κλιματικές συνθήκες – και τεράστια οικολογική βαρύτητα – αποτελεί το γεγονός ότι μεγάλοι εισαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Ταϊβάν, επανεξετάζουν τις ρωσικές προμήθειες μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στη Μόσχα λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Και αυτό την ώρα που ολοένα και περισσότερες χώρες στρέφονται στο φυσικό αέριο προσδοκώντας να μειώσουν τις ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου που εκπέμπουν.

 

Το κοίτασμα

Το κοίτασμα της Qilak βρίσκεται 3.700 χλμ πιο κοντά στις ασιατικές αγορές από τον σταθμό LNG της Novatek Yamal στη ρωσική Αρκτική. Έτσι, οι σχεδιαστές του πρότζεκτ φιλοδοξούν ότι θα μπορούν να στέλνουν φορτία LNG στην Ασία σε μόλις 14 ημέρες, περίπου δύο φορές πιο γρήγορα από ότι οι ποσότητες που εξάγονται από τον Κόλπο του Μεξικού. Άλλωστε, η εταιρεία ποντάρει στην παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου με χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με το Yamal LNG.

Το ρωσικό πρότζεκτ, που τέθηκε σε λειτουργία το 2017, κόστισε 27 δισεκατομμύρια δολάρια έχοντας δυνατότητα υγροποίησης 16,5 εκατομμυρίων τόνων LNG ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας. Το κόστος δηλαδή, σύμφωνα με υπολογισμούς του Reuters, αντιστοιχεί σε περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ανά 1 εκατομμύριο τόνους.

Η ετήσια παραγωγή της Qilak θα είναι 4 εκατομμύρια τόνοι και με κόστος 5 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια ανά τόνο, σύμφωνα ξανά με υπολογισμούς του Reuters.

Το χρονοδιάγραμμα

 

Η Qilak LNG συνεργάζεται με τη Lazard ως επενδυτική τράπεζα για την προσέλκυση χρηματοδότησης και σχεδιάζει επίσης να προσφέρει μερίδιο ιδιοκτησίας σε φορείς της Αλάσκας, συμπεριλαμβανομένων επενδυτικών ομάδων ιθαγενών, δήλωσε ο Τρέντγουελ, πρώην κυβερνήτης της Αλάσκας.

Το έργο, που αντιστοιχεί στο 1% της παγκόσμιας ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, θα πρέπει να ξεκινήσει μέχρι το 2030, όταν οι δυνητικοί αγοραστές θα βρεθούν αντιμέτωποι με ελλείψεις στις παγκοσμίως παραγόμενες ποσότητες αερίου. Εκτιμάται ότι σε πλήρη λειτουργία θα μπορεί να παραδίδει τρία έως πέντε δεξαμενόπλοια ανά μήνα στην Ασία, με χρήση ειδικών πλοίων μεταφοράς LNG τύπου Arc7, τα οποία είναι ικανά να διασχίσουν τους πάγους της Αρκτικής.

(Οικονομικός Ταχυδρόμος)

δ