250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στους δρόμους Αθήνας και Θεσσαλονίκης μέσα στο 2024 – Στην Αθήνα η διοίκηση της κινεζικής Ytong
Συνάντηση με τη διοίκηση της κινεζικής Ytong, που θα προμηθεύσει τα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία που αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 είχε χθες η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Στην συνάντηση συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ευρώπης της Yutong Jack Li, η Account Manager Ευρώπης Frances Fan, και οι Διευθυντές Επιχειρησιακής Ανάπτυξης του Ομίλου Κοπελούζου Μιχάλης Κωνσταντίνου και Πάνος Μοσχανδρέου.
Η συζήτηση επικεντρώθηκε κυρίως στα θέματα συνεπούς τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων.
Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου επισήμανε:
«Κάναμε τις απαραίτητες επισημάνσεις ώστε να τηρηθούν με συνέπεια τα χρονοδιαγράμματα, που έχουν τεθεί και να ανταποκριθούμε στη δέσμευσή μας έναντι του επιβατικού κοινού. Τα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία αποτελούν το πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αποτελεί βασική μέριμνα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διότι πρόκειται για μια βαθιά φιλολαϊκή πολιτική, που ωφελεί άμεσα εκατομμύρια πολίτες».
Σταϊκούρας: Αναβάθμιση στόλου, με 1300 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα στην τετραετία
Προχθές, εξάλλου, κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών.
Ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε την σύμβαση για την προμήθεια διακοσίων πενήντα (250) ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, σύγχρονης τεχνολογίας, σύμφωνα με το ΤΜΗΜΑ 5 διενεργηθέντος ηλεκτρονικού διαγωνισμού (υπ’ αρ. 6/2021 διακήρυξη) και το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με 1.300 νέα λεωφορεία, στο τέλος της τετραετίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης του στόλου των συγκοινωνιακών φορέων, με βάση το οποίο έως το τέλος Απριλίου 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για το αρχικό σκέλος του πρώτου διαγωνισμού που αφορά, αθροιστικά, 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025.
Ενώ, άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός, με αντικείμενο επιπλέον 650 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς ήδη προγραμματίστηκε η έναρξη σύνταξης Διακήρυξης, με εκτίμηση να ολοκληρωθεί η παράδοση και αυτών των οχημάτων στο τέλος της τετραετίας.
Ο κ. Σταϊκούρας εξέθεσε αρχικά τα σημερινά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς στις δύο πόλεις διαθέτουν έναν γηρασμένο στόλο με μέση ηλικία οχημάτων τα 1 8,8 έτη, έναντι του μέσου όρου ηλικίας μεταξύ των συνόλου των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ανέρχεται σε 12,7 έτη. Παράλληλα, επεσήμανε την άμεση επίπτωση της παλαιότητας του στόλου στην υψηλή συχνότητα των βλαβών και τον προσωρινό χαρακτήρα των λύσεων με συμβάσεις leasing και οικεία ΚΤΕΛ για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.
Στοιχειοθετώντας την επιχειρηματολογία για την απόφαση προμήθειας νέων οχημάτων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε, επιπλέον, την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%/47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα.
Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε κατά τη δευτερολογία τις προσπάθειες που καταβάλλονται προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκύψουν από την εκκίνηση των έργων του Flyover της Θεσσαλονίκης, ενώ τέλος, προανήγγειλε τη δημιουργία δύο Μητροπολιτικών Φορέων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Απ΄ την πλευρά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου επεσήμανε, ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τμήμα της στρατηγικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση για τη δημιουργία νέας κουλτούρας στον χώρο των Μεταφορών. Τόνισε μάλιστα πως οι κατευθύνσεις αυτές περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα, αλλά και στον σχεδιασμό που αναπτύσσεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όσον αφορά στη σύμβαση, η υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι προβλέπονται:
-Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.
-Προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, ένα ανά όχημα ή ένα ανά δύο οχήματα, ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης των φορτιστών, δηλαδή σύνολο 125 έως 250.
-Προμήθεια επτά κινητών μονάδων με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για την φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης φόρτισης επιτόπου.
-Κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των Φορτιστών Αργής Φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.
Με αυτή τη σύμβαση προμήθειας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη σηματοδοτείται η έναρξη της προμήθειας συνολικά 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, υλοποιώντας μια ακόμα δέσμευση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράμμισε η κ. Αλεξοπούλου, ενέργεια που συνιστά μια βαθιά φιλολαϊκή πολιτική, η οποία ωφελεί άμεσα εκατομμύρια πολίτες.