To πρώτο πλοίο με καύσιμο από αέριο βιομάζας
Στην καινοτόμο τεχνολογία βιοσκαφών, η οποία χρησιμοποιεί αέρια από βιομάζα για την πρόωση πλοίων, εστιάζει νέο μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ ιαπωνικών και βρετανικών εταιρειών. Ειδικότερα, η εν λόγω τεχνολογία, που αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στη ναυτιλία, αποτελεί πυλώνα συνεργασίας των NYK Lines, NYK Bulk & Projects, Drax και Tsuneishi.
To ΜοU προσβλέπει στην ανάπτυξη του πρώτου παγκοσμίως βιοσκάφους και της τεχνολογίας που θα το τροφοδοτεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Οι τέσσερις εταιρείες θα διεξαγάγουν αρχικά έρευνα για την ανάπτυξη μιας μονάδας καυσίμου βιομάζας επί του σκάφους. Η μονάδα καυσίμου βιομάζας θα χρησιμοποιεί έναν αεριοποιητή για την καύση βιομάζας σε υψηλές θερμοκρασίες, δημιουργώντας αέρια όπως μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογόνο και μεθάνιο. Στη συνέχεια, αυτά τα αέρια θα χρησιμοποιούνται για την τροφοδότηση μιας γεννήτριας που θα προωθεί το βιοσκάφος. Εάν αυτή η ανάπτυξη είναι επιτυχής, οι εταιρείες θα μελετήσουν τη δυνατότητα κατασκευής ενός βιοσκάφους έως το τέλος του 2029.
Στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να μειώσει τη χρήση ορυκτών καυσίμων, η Ιαπωνία αυξάνει τη ζήτηση για σφαιρίδια βιομάζας. Τα σφαιρίδια βιομάζας είναι μικρά κυλινδρικά κομμάτια συμπιεσμένης βιομάζας που χρησιμοποιούνται ως καύσιμο, καθώς έχουν υψηλή ενεργειακή απόδοση και είναι απαλλαγμένα από ακαθαρσίες συγκριτικά με τα ακατέργαστα βιοκαύσιμα. Παράγονται κυρίως από υπολείμματα ξύλου. Η παραγωγή αυτών των σφαιριδίων βιομάζας γίνεται στις νότιες ΗΠΑ και στον Καναδά, ενώ η μεταφορά τους στην Ιαπωνία συντελείται μέσω πλοίων χύδην φορτίου τύπου Handysize.
(Ναυτικά Χρονικά)