Π. Τσικούρας: To άρθρο 139 του Ν5037/23 και ο Φοροδιαφεύγων Καουμπόης της ενεργειακής αγοράς
Με το Άρθρο 139 του Νόμου 5037 /28.3.2023 η Κυβέρνηση ουσιαστικά ακυρώνει νομοθετική Πρωτοβουλία της ίδιας που ψηφίστηκε με Το άρθρο 98 του 4951/22 που τόσο περήφανα διαφήμιζε ο Υπουργός Ενέργειας Κύριος Κώστας Σκρέκας .
Με το άρθρο που εισήγαγε το Υπουργείου μόλις πριν από 8 μήνες ουσιαστικά επιστρέφονταν στους Φωτοβολταικούς Παραγωγούς το 50 % του κόστους των Δικτύων που μέχρι πρότινος το πλήρωναν εξολοκλήρου οι Φωτοβολταικοί Παραγωγοί . Και πολύ σωστά .
Με την ψήφιση του Άρθρου 98 του ν. 4951/2022, ο νομοθέτης επέλεξε την ημερομηνία έκδοσης των τιμολογίων μετά την 1.10.2021 ως «κρίσιμη ημερομηνία», ήτοι ως το χρονικό ορόσημο του αν κάποιος παραγωγός θα υπαχθεί ή όχι στην ευνοϊκή ρύθμιση του επιμερισμού του κόστους σύνδεσης.
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ … .
ΟΜΩΣ μετά την ψήφιση του Νόμου 4951/22 τον Ιούλιο του 2022 , η Κυβέρνηση αντιλαμβάνεται αυτό που ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές κατέθεσα πριν από μήνες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής .
ΟΤΙ Ο ΔΕΔΔΗΕ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΩΣΕΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΑΣΥΛΛΗΠΤΑ ΠΟΣΑ ΣΕ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ . ( Δεκάδες ίσως Εκατοντάδες Εκατομμύρια Ευρώ )
Έτσι Με την Νέα προτεινόμενη τροποποίηση , ο νομοθέτης θεσπίζει αναδρομικό επιπρόσθετο κριτήριο υπαγωγής στην ρύθμιση την ημερομηνία ολοκλήρωσης του σταθμού μετά την 1.1.2021 .
Τώρα ο ΔΕΔΔΗΕ θα συνεχίσει ανενόχλητος να εξακολουθεί να μην εκδίδει τιμολόγια και να φοροδιαφεύγει χωρίς περιττές νομοθετικές οχλήσεις .
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο Ρόλος του ΔΕΔΔΗΕ είναι Κομβικός , Αναγκαίος , Απαραίτητος για τη Λειτουργία της Ενεργειακής Αγοράς .
Ένας τέτοιος Πυλώνας του Συστήματος δεν μπορεί όμως να λειτουργεί σαν Τυχάρπαστος τυχοδιώκτης , Περιπλανώμενος Καουμπόης του Συστήματος που δεν τηρεί στοιχειωδώς τους Νόμους της Ελληνικής Πολιτείας .
Το να καθυστερήσεις μερικά χρόνια να κόψεις τιμολόγια για Εκατομμύρια Ευρώ σημαίνει ότι μειώνεις τα Έσοδα σου κατά το ίδιο ποσό και αναβάλλεις την πληρωμή φόρων προς το Ελληνικό Κράτος . Οποιοσδήποτε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ανώνυμης Εταιρείας , όπως είναι και ο ΔΕΔΔΗΕ , το πιο πιθανόν ήταν να είχε συλληφθεί και να φυλακιστεί .
Και μπορεί ο Κύριος Πιτσιλης της ΑΑΔΕ να στήνει ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ για να ελέγχει τις αποδείξεις των Κουλουρτζήδων για να αυξήσει τα έσοδα του Κράτους , Θα είχε καλύτερα ίσως αποτελέσματα αν παρακολουθούσε τις Συνεδριάσεις της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου , τη Δημόσια Διαβούλευση για τις ΑΠΕ ή αν Ενημερώνονταν από Ενεργειακά Portal.
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ 1η .
Να ξαναδούμε όμως και μια άλλη Αρμοδιότητα του ΔΕΔΔΗΕ .
Ο ΔΕΔΔΗΕ Δεν είναι η Υπηρεσία που υλοποιεί τις αποκοπές Ηλεκτρικού Ρεύματος σε όλους αυτούς που δεν πληρώνουν τους Λογαριασμούς του Ηλεκτρικού Ρεύματος ;
Δε θα έπρεπε να το κάνει : .
Θα έπρεπε λέω εγώ .
Ο ΔΕΔΔΗΕ παίρνει μία εντολή και πρέπει να την Εκτελέσει . Δεν είναι ο ρόλος του να κάνει Πολιτική Πρόνοιας .
Πολιτική Πρόνοιας κάνει το Κράτος . Και κάνει με βάση τα έσοδα που έχει . Και τα Έσοδα που έχει τα λαμβάνει μέσα από τη φορολογία των Φυσικών και των Νομικών Προσώπων .
Ο ΔΕΔΔΗΕ Όμως με την Τακτική του στερεί Πόρους από το Κράτος πόρους που τους χρειάζεται για να ασκήσει Κοινωνική Πολιτική . Και αυτό δεν θα έπρεπε να έχει την Πολυτέλεια να το κάνει .
ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΠΟΚΟΠΕΣ ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ .
ΠΑΡΆΜΕΤΡΟΣ 2η .
Το 50 % του ΔΕΔΔΗΕ είναι το Ελληνικό Δημόσιο και το άλλο 50% είναι Ξένο FUND . Δηλαδή τί γίνεται ; Κάνουμε Πλάτες σε Ένα ξένο FUND ;
ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ 3η .
Είναι αδύνατον σε μία Ιδιωτική Εταιρεία να ανταγωνιστεί το Δημόσιο ΔΕΔΔΗΕ μαζί με το FUND όταν σε αυτόν επιτρέπεται να φοροδιαφεύγει αλλά σίγουρα σε μία άλλη απλή ιδιωτική ανταγωνίστρια δε θα είναι αποδεκτό .
ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΟΛΟΙ .
- Ο Πέτρος Τσικούρας είναι Γενικός Γραμματέας της ΠΟΣΠΗΕΦ .
ΤΟ άρθρο εκφράζει Προσωπικές απόψεις του Υπογράφοντος .