ΙΕΑ: Μεγάλη πτώση του κόστους μπαταριών το 2024 - Η αγορά μπαίνει σε νέα φάση

Σημαντική μείωση των τιμών στην αγορά αποθήκευσης καταγράφηκε το 2024, ενώ η ζήτηση έφτασε το ορόσημο της 1 τεραβατώρας.
Σύμφωνα με τον ΙΕΑ, η αγορά μπαίνει σε μια νέα φάση ανάπτυξης, με τις τεχνολογίες να τυποποιούνται σταδιακά. “Αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει σε περαιτέρω συγκέντρωση ολόκληρου του κλάδου,ο οποίος ταυτόχρονα αναδιαμορφώνεται από τις κυβερνητικές προσπάθειες για τη γεωγραφική διαφοροποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού”, σημειώνει ο Οργανισμός.
Ειδικότερα, η παγκόσμια αγορά μπαταριών αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, καθώς η ζήτηση αυξάνεται απότομα και οι τιμές συνεχίζουν να πέφτουν. Έτσι, η μέση τιμή μιας μπαταρίας για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει πέσει κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα, ένα όριο που θεωρείται βασικό όριο για τον ανταγωνισμό στο κόστος με τα συμβατικά μοντέλα.
Σημειώνεται ότι, η Κίνα παράγει σήμερα περισσότερα από τα τρία τέταρτα των μπαταριών που πωλούνται παγκοσμίως και το 2024 οι μέσες τιμές στη χώρα μειώθηκαν κατά σχεδόν 30%, ταχύτερα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Οι μπαταρίες στην Κίνα είναι 30% φθηνότερες από ό,τι στην Ευρώπη και 20% φθηνότερες από ό,τι στη Βόρεια Αμερική.
Εκτός από τη ζήτηση για EVs, τα φθηνότερα ορυκτά αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα αυτής της μείωσης του κόστους, με τις τιμές του λιθίου να έχουν μειωθεί περισσότερο από 85% από το μέγιστο επίπεδό τους το 2022. Οι εξελίξεις στον ίδιο τον κλάδο των μπαταριών υποστηρίζουν επίσης την πτωτική τάση των τιμών. Η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα έφθασε τις 3 TWh το 2024 και όπως εκτιμά ο ΙΕΑ, θα μπορούσε να τριπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια, εάν κατασκευαστούν όλα τα έργα που έχουν ανακοινωθεί.