Γερμανία: Ηλεκτρικά ΙΧ ως συσκευές αποθήκευσης για το τοπικό ενεργειακό δίκτυο.

23 03 2020 | 09:26

Ο διαχειριστής του συστήματος μεταφοράς ενέργειας TenneT, η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Nissan και η εταιρεία τεχνολογίας The Mobility House, έχουν εκπληρώσει ένα σημαντικό έργο που είναι η εξοικονόμηση ζωτικής σημασίας ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, στη Γερμανία.

Στο πλαίσιο ενός πιλοτικού έργου της γερμανικής κυβέρνησης, οι μπαταρίες από τα αμιγώς ηλεκτρικά LEAF της Nissan χρησιμοποιήθηκαν ως συσκευές αποθήκευσης για τοπικά παραγόμενο ηλεκτρικό ρεύμα, βοηθώντας στην σταθεροποίηση του ηλεκτρικού δικτύου, κατά τη διάρκεια της ζήτησης σε περιόδους αιχμής.

Το έργο παρουσίασε μια ζωτική λύση για μια ολοένα και πιο κοινή πρόκληση στη γερμανική ενεργειακή αγορά, όπου η ενέργεια «χάνεται» λόγω της συμφόρησης που προκαλείται στο δίκτυο μεταφοράς. Προκειμένου να αποφευχθούν αυτά τα εμπόδια, η TenneT θέλησε να περιορίσει το πλεόνασμα της ανανεώσιμης ενέργειας στη βόρεια Γερμανία, αυξάνοντας την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από συμβατικές μεθόδους, πράγμα το οποίο έχει υψηλό κόστος, ιδίως σε περιόδους αιχμής. Για να ξεπεραστεί αυτό, η αιολική ενέργεια που είναι διαθέσιμη στη βόρεια Γερμανία, χρησιμοποιήθηκε από ηλεκτρικά αυτοκίνητα της συγκεκριμένης περιοχής. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική ενέργεια από τις πλήρως φορτισμένες μπαταρίες των Nissan LEAF, διοχετεύθηκε πίσω στο δίκτυο, βοηθώντας την όλη κατάσταση στο δίκτυο ενέργειας κυρίως σε ώρες αιχμής. Τα αποτελέσματα ήταν αυτά που όλοι περίμεναν, καθώς διαπιστώθηκε ότι υπήρξε μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Όλα αυτά όταν μόλις μία κιλοβατώρα από ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές μειώνει κατά 737 γραμμάρια τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προέρχονται από ορυκτά καύσιμα.

 

 

 

19 Μαρτίου 2020

Euractiv