Έπεσαν οι υπογραφές για την επένδυση των 100 εκατ. ευρώ της Next.e.GO στην παραγωγή μικρών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων.

17 12 2020 | 09:21

(upd: 15:05) Υπεγράφη σήμερα η Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας από την Enterprise Greece και τη γερμανική Next.e.GO SE για παραγωγή πλήρους κλίμακας ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα. Το σχέδιο της επένδυσης ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, θα αδειοδοτηθεί με τη διαδικασία fast track και σχεδιάζεται να ενισχυθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Η υπογραφή της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι διαδικτυακά παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, και των επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση, του αναπληρωτή υπουργού Έρευνας και Ανάπτυξης, Χρήστου Δήμα, του γενικού γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων και προέδρου της Enterprise Greece, Ιωάννη Σμυρλή και του Νομικού Συμβούλου της Next.e.GO SE, Σταύρου Κωσταντινίδη.

Η Next.e.GO SE είναι η μοναδική γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας με έδρα το Aachen. Μέσω ιδιόκτητης disrup�ve τεχνολογίας 5G που διαθέτει και μιας ειδικά σχεδιασμένης, καινοτόμας και δυναμικής πλατφόρμας BEV, η e.GO παρέχει ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στο μεγάλο κύκλο ζωής και σε ελκυστικές για τους καταναλωτές τιμές.

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν μια «κατ’ αρχήν συνεργασία» και, ως εκ τούτου, έχουν προγραμματίσει τη συγκρότηση ομάδας εργασίας προκειμένου να καταγραφεί το ακριβές πλαίσιο αλλά και οι προϋποθέσεις υλοποίησης μιας μεγάλης επένδυσης της Γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα. Η εν λόγω επένδυση θα ενταχθεί στα έργα στρατηγικής σημασίας και το σχετικό πλαίσιο κινήτρων δεδομένου ότι, εκτός από τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων, η Next.e.GO SE θα επενδύσει στην ίδρυση ενός Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην χώρα μας, με σεβασμό στο περιβάλλον και αξιοποίηση του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού.

Μια επιτελική αντιπροσωπεία στελεχών της Next.e.GO SE πραγματοποίησε συναντήσεις στην Ελλάδα στα συναρμόδια υπουργεία που θα εμπλακούν για την υπογραφή της “Επιστολής Προθέσεων Συνεργασίας”. Οι επαφές θα είναι σε υψηλό επίπεδο εκπροσώπησης, καθώς των συζητήσεων θα ηγείται από την πλευράς της Enterprise Greece, o Διευθύνων Σύμβουλος, κος Γιώργος Φιλιόπουλος και από την πλευρά της e.Go, ο Πρόεδρος του Δ.Σ., καθ. Ulrich Hermann.

Εκτιμάται ότι μέσα από στενή συνεργασία, συνεχή ανταλλαγή εποικοδομητικών απόψεων αλλά και σωστή εποπτεία και διαχείριση των επιμέρους εργασιών, η συμφωνία θα ολοκληρωθεί με επιτυχία εντός των επόμενων 3 μηνών. Προβλέπεται ακόμα ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες έως την πλήρη λειτουργία μιας μονάδας παραγωγής e.Go στην Ελλάδα. Το έργο αυτό θα αναδείξει την Ελλάδα στην διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά έθνη στην ηλεκτροκίνηση μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας

Στον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είπε: "Σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός εργοστασίου που θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα". Και συνέχισε "Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στις υπηρεσίες αλλά και στη βιομηχανία αιχμής και χαίρομαι που σήμερα κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα πρέπει να γίνουν πολλά βήματα ακόμα για την υλοποίηση της επένδυσης, ωστόσο δημιουργούνται προσδοκίες για το μέλλον".

Ο Πρωθυπουργός ανέφερε επίσης ότι "Η Ελλάδα εξελίσσεται σε μια ανοικτή οικονομία, πιο φιλική στις επενδύσεις. Προσφέρουμε όχι μόνο ισχυρά οικονομικά κίνητρα, αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό προσωπικό με υψηλές γνώσεις". Ενώ υπογράμμισε "δεσμευόμαστε να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια της εταιρείας, απ’ την αδειοδότηση ως την κατασκευή και να εξελιχθούμε σε case study στο μονοπάτι για ένα βιώσιμο μέλλον". 

Ο Υφυπουργός Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστας Φραγκογιάννης, σχολιάζοντας την συμφωνία σημείωσε χαρακτηριστικά:

Η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον επενδυτικό χάρτη των μεγάλων εταιρειών. Μια νέα προοπτική ανοίγεται για την χώρα μας με την συμφωνία αυτή. Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης, εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να απασχολεί 1.000 υπαλλήλους αρχικά. To Enterprise Greece αναδεικνύει και με αυτή την συμφωνία, την πολιτική αξία της μεταρρύθμισης που ενδυνάμωσε την Οικονομική Διπλωματία. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας για την υλοποίηση της, αλλά και για την διευκόλυνση και άλλων επιχειρηματικών προοπτικών που αναζωπυρώνουν τον κλάδο της Βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος, ο οποίος υπέγραψε για την ελληνική πλευρά τη συμφωνία αυτή, σημείωσε:

Η σημερινή Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας που υπογράψαμε με την e.GO, τη γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματακαι η οποία σηματοδοτεί την έναρξη των συζητήσεων για την υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης στη χώρας μας, αποδεικνύει εμπράκτως αυτό που ισχυριζόμαστε από την αρχή της πανδημίας, ότι η χώρα εξακολουθεί να καταγράφει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την υλοποίηση έργων σημαντικού αντικτύπου στην εθνική οικονομία. Η Enterprise Greece συνεχίζει ακόμη και σε δύσκολες, ομολογουμένως, συνθήκες να επιτελεί το έργο της, να προσελκύει επενδύσεις και να βελτιώνει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Ο κ. Vezvaei, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Next.e.GO SE και Διευθύνων Σύμβουλος του Group ανέφερε:

Στην Next.e.GO SE εστιάζουμε στην πραγματική βιωσιμότητα που αφορά τον κύκλο ζωής των προϊόντων μας. Αυτό περιλαμβάνει, όχι μόνο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το καινοτόμο σύστημα παραγωγής του, αλλά και τον θετικό οικονομικό αντίκτυπο που προσφέρει στις χώρες υποδοχής της επένδυσης, με αύξηση της απασχόλησης, ανάδειξη της τεχνολογίας και μεγέθυνση του οικοσυστήματος των υποστηρικτικών επιχειρήσεων. Η συνεργασία μας με την Ελλάδα είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς η σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε να προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στις τοπικές κοινότητες

Ο καθηγητής Hermann, Διευθύνων Σύμβουλος της Next.e. Go SE δήλωσε:

Ο σχεδιασμός και τα βιομηχανικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας παραγωγής 4.0 της e.GO Life από τη μία και τα ευέλικτα επιχειρηματικά μοντέλα συνεργασίας που προάγει από την άλλη προσφέρουν στην Next.e. Go SE τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την αστική μετακίνηση σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής. Η πολιτική επιλογή της Ελληνικής κυβέρνησης για carbon-free mobility ανταποκρίνεται τέλεια στην αποστολή μας στο Next.e.GO SE. Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε αυτή τη συνεργασία επιτυχημένη και ανυπομονούμε να σημειώσουμε σημαντική πρόοδο τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.

Νωρίτερα, το energypress έγραφε:

Ευκαιρίες σε μια αναδυόμενη οικονομία, όπως η ελληνική, στην αρχή της κυκλικής ανάκαμψης, με υπερπροσφορά φθηνού καταρτισμένου δυναμικού και με «παρθένο» έδαφος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, βλέπει η ανερχόμενη αυτοκινητοβιομηχανία Next e.Go.

Η μέχρι πρότινος γερμανική εταιρεία, που ανήκει πλέον σε ολλανδικό όμιλο, πρόκειται σήμερα το μεσημέρι να ξεδιπλώσει το σχέδιό της για δημιουργία μονάδας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μια απόφαση που έχει ληφθεί εδώ και καιρό και στηρίζεται στην θετική, παρά την κρίση, εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Κρίσιμο ρόλο έπαιξαν, όπως λενε άνθρωποι που συμμετείχαν στις διεργασίες, οι θετικές επιδόσεις της χώρας στην έρευνα και ανάπτυξη, ο μεγάλος αριθμός προγραμματιστών και μηχανικών και κυρίως το φιλόδοξο πλάνο στρατηγικού μετασχηματισμού της οικονομίας, χρηματοδοτούμενο από τα 32 δισ ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών ξεκίνησαν προ αρκετών μηνών, η τάξη μεγέθους της επένδυσης λέγεται ότι είναι τα 100 εκατ ευρώ, ενώ τα στελέχη της Next e.Go έχουν ήδη ενημερωθεί και επισκεφτεί τις υποψήφιες τοποθεσίες που μπορούν να φιλοξενήσουν την επένδυση. Αναζητούνται μεγάλες εκτάσεις, με πρόσβαση σε κύριους οδικούς άξονες, σιδηροδρομικές υποδομές και πλησίον αεροδρομίων. Ακριβές ύψος της επένδυσης, δυναμικότητα της μονάδας, χρονοδιαγράμματα και κατά πόσο η εταιρεία βλέπει την Ελλάδα ως βάση για εξαγωγές σε γειτονικές χώρες, όλα αυτά αναμένεται να γίνουν γνωστά σήμερα.

Της υπογραφής του μνημονίου συναντίληψης μεταξύ του Enterprise Greece και του επικεφαλής της Ούρλιχ Χέρμαν, παρουσία του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, του υφυπ. Εξωτερικών, αρμόδιου για θέματα Οικονομικής Διπλωματίας Κ.Φραγκογιάννη και της ηγεσίας του υπ. Ανάπτυξης, θα ακολουθήσει συνέντευξη Τύπου. Εκεί ο CEO της Next e.Go, αναμένεται να ξεδιπλώσει τον σχεδιασμό του, να εξηγήσει πότε αναμένεται να είναι έτοιμο το εργοστάσιο, πότε αναμένεται η πρώτη παραγωγή και πόσες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτό θα παράγει.

Σημειωτέον ότι το πιο γνωστό μοντέλο της εταιρείας είναι το e.GO Life το οποίο όταν κατασκευάστηκε το 2018 πωλούνταν σε τιμή κάτω από τις 16.000 ευρώ. Αφορά ένα δίθυρο τετραθέσιο μοντέλο με μπαταρία 21,5 KW, κινητήρα 57 kW (77 hp) και συνολικό βάρος 1,2 τόνων. Εχει αυτονομία εντός πόλης τα 203 χιλιόμετρα, ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο αυτή μειώνεται στα 139 χιλιόμετρα. Το ίδιο μοντέλο βγαίνει σε πολλές εκδόσεις, όπως το e.GO Life Sport με σπορ χαρακτηριστικά ενώ υπάρχει και off road εκδοχή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το e.GO Life Cross. Τέτοια είναι τα χαρακτηριστικά όλων των μοντέλων της εταιρείας : Μικρά, ευέλικτα, χαμηλού κόστους και ιδανικά για μετακινήσεις μέσα στις πόλεις.

Μεγάλη κινητικότητα

Η είδηση έρχεται σε μια συγκυρία έντονης κινητικότητας στην αγορά της ηλεκτροκίνησης. Πλειάδα ονομάτων από τον τομέα της ηλεκτροκίνησης παίρνουν θέση στην καινούργια αυτή αγορά για την Ελλάδα ή την «κοιτάζουν», από τις αμερικανικές Tesla και Blink μέχρι την ABB και την γαλλική Engie, ενώ κοντά τους θέσεις παίρνουν πολλοί άλλοι μικρότεροι.

Σημειωτέον ότι παρ’ ότι αρχικά φιλόδοξοι, εντούτοις σήμερα οι στόχοι της αυτοκινητοβιομηχανίας για πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν καλυφθεί. Οι εταιρείες είχαν θέσεις ως στόχο για φέτος να αποτελούν τα υβριδικά το 20% των πωλήσεων, ωστόσο αυτά ανήλθαν τελικά στο 40%.

Το τοπίο δείχνει να αλλάζει ταχύτατα, καθώς μέχρι σήμερα έχουν υποβάλει αιτήματα στο Πράσινο Ταμείο 259 δήμοι ώστε να ενταχθούν σε πρόγραμμα χωροθέτησης σημείων φόρτισης, ενω μόνο στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έχουν κατατεθεί 9.100 αιτήματα κυρίως για ηλεκτρικά ποδήλατα, αλλά και για ηλεκτρικά δίκυκλα και αυτοκίνητα. Στο πρόγραμμα έχουν μέχρι σήμερα εγκριθεί επιδοτήσεις κοντά στα 8 εκατ ευρώ.

 

 

 

16 Δεκεμβρίου 2020

energypress