«Έκρηξη» επενδύσεων σε πράσινα πλοία και στο βάθος ο CII

06 01 2024 | 10:56

Παρά τις σημαντικές επενδύσεις σε φιλικότερα προς το περιβάλλον πλοία που έλαβαν χώρα το 2023, χιλιάδες πλοία θα βρίσκονται στην κλίμακα αξιολόγησης D ή Ε υπό τον CII, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να πρέπει να λάβουν άμεσα μέτρα για την ανανέωση των στόλων τους τα επόμενα τρία χρόνια.

Τα παραπάνω αναφέρει στο Green Technology Tracker η Clarksons Research, η οποία εκτιμά επίσης ότι το 45% του υφιστάμενου στόλου των δεξαμενόπλοιων, bulk carriers και containerships θα βαθμολογούνται με D ή E εάν εξακολουθούν να επιχειρούν στα διεθνή ύδατα το 2026 και δεν έχουν τροποποιήσει την ταχύτητα ή τις προδιαγραφές τους.

 

Ακόμη, ο Steve Gordon, επικεφαλής ερευνών της Clarksons Research, τονίζει ότι το 2023 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 539 πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, αριθμός που αντιστοιχεί στο 45% του τονάζ που παραγγέλθηκε. Η μερίδα του λέοντος αφορά πλοία διπλού καυσίμου LNG (220 παραγγελίες, εκ των οποίων τα 152 δεν ήταν LNG carriers), ενώ σε 125 διαμορφώθηκαν οι παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου μεθανόλης, σύμφωνα με τα ίδια δεδομένα.

Την ίδια ώρα, η υιοθέτηση τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας επιταχύνεται, με τα λεγόμενα «eco» πλοία να αποτελούν σήμερα το 32% της χωρητικότητας, συμπεριλαμβανομένου περίπου 50% στα segments των VLCC και Capesize, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Clarksons. Περίπου 7.295 πλοία διαθέτουν σημαντικές τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων 47 με αιολική πρόωση. Περισσότερα από 30 υπάρχοντα πλοία διαθέτουν τεχνολογίες δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα, ενώ άλλα 22 πλοία βρίσκονται υπό παραγγελία.

(Ναυτικά Χρονικά)

δ