ΔΕΗ: Τέλος Ιουνίου η επενδυτική απόφαση για τη μετατροπή της «Πτολεμαΐδας 5» σε μονάδα φυσικού αερίου.

Προχωρά ολοταχώς η διοίκηση της ΔΕΗ στην υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου για τη μετατροπή της τελευταίας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής - «Πτολεμαΐδα 5»- που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα με καύσιμο το λιγνίτη, σε σταθμό με φυσικό αέριο και έτοιμη υποδομή για την υποδοχή και υδρογόνου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Γιώργος Στάσσης αναμένεται να φέρει τη σχετική εισήγηση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας που θα συνεδριάσει στο τέλος Ιουνίου. Εκεί, κατά τις ίδιες πηγές, αναμένεται να ληφθεί και τυπικά η τελική επενδυτική απόφαση, η οποία θα περιλαμβάνει και τα αναγκαία χρονοδιαγράμματα όπως και τις απαραίτητες οικονομοτεχνικές μελέτες για τη μετατροπή της «Πτολεμαϊδας 5» σε μονάδα φυσικού αερίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση της ΔΕΗ δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα ως προς το χρόνο ολοκλήρωσης της λειτουργίας της ως λιγνιτική μονάδα, δηλαδή το 2025.

Η λιγνιτική μονάδα έχει αποπερατωθεί στο μεγαλύτερο μέρος της και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρίας πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία το 2022.

Με δεδομένους τους εθνικούς στόχους για την απολιγνιτοποίηση αλλά και το ράλι των τιμών των CO2  σε επίπεδα άνω των 40 με 44 ευρώ τον τόνο, ο Γιώργος Στασσης είχε αναγγείλει τον Απρίλιο τη μετατροπή της «Πτολεμαΐδας 5», σε μονάδα φυσικού αερίου. Η υλοποίηση αυτής της απόφασης, δηλαδή να είναι έτοιμη το 2025, φέρνει τρία χρόνια νωρίτερα την απολιγνιτοποίηση.

Στη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών, με αφορμή την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων, ο διευθύνων σύμβουλος  απαντώντας στις ερωτήσεις εξήγησε πως η μονάδα με καύσιμο τον λιγνίτη θα είναι ζημιογόνος.

Η ΔΕΗ επίσης θα προχωρήσει και σε αύξηση της ισχύος της «Πτολεμαϊδας 5» από τα 660 MW στα 1.000 MW. Θα πρόκειται για έναν ευέλικτο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής με δυνατότητα της αύξησης της ισχύος του από τα 300 στα 1.000 MW σε χρονικό διάστημα μόλις μισής με μία ώρα.

Άλλες πληροφορίες θέλουν το κόστος της μετατροπής να αποτιμάται σε περίπου 250 εκ. ευρώ, ενώ ο κ. Στάσσης φέρεται να είχε σημειώσει στους αναλυτές πως η «Πτολεμαΐδα 5» θα είναι ανταγωνιστική και χωρίς να τη στήριξη του Μηχανισμού Αποζημίωσης Ισχύος (CRM) που διεκδικεί η κυβέρνηση από την Κομισιόν για την ενίσχυση των ευέλικτων μονάδων.

 

 

24 Μαϊου 2021

energypress