Σδούκου: «Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον χάρτη των καθαρών και βιώσιμων μετακινήσεων».

21 11 2020 | 09:19

Η Ελλάδα έχει υιοθετήσει φιλόδοξες πολιτικές κινήτρων για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης που βασίζονται σε ένα στιβαρό θεσμικό πλαίσιο. Προσελκύει δε νέες δραστηριότητες σε έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο που μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός επανεκκίνησης της οικονομίας μετά την πανδημία του κορωνοϊού.

Το μήνυμα αυτό έστειλε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την παρέμβασή της στο Global E-mobility Forum 2020. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή φόρα στον κόσμο στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, που αποτελεί πρωτοβουλία στα πλαίσια του COP24, του 24ου Συνεδρίου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή. Φέτος διοργανώθηκε διαδικτυακά λόγω των συνθηκών της πανδημίας, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από διεθνείς οργανώσεις, κυβερνήσεις και εταιρίες – όλων πρωτοπόροι σε διάφορους κλάδους της ηλεκτροκίνησης.

Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ συζητήθηκαν  οι μηχανισμοί  υποστήριξης για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας καθώς και η μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών ρύπων ως εργαλείο επανεκκίνησης της οικονομίας την επομένη ημέρα της πανδημίας του κορωνοϊού.

Στο πλαίσιο της συμμετοχής της σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με κυβερνητικά στελέχη από 14 χώρες, η κ. Σδούκου παρουσίασε την πολιτική της Ελλάδας για την ηλεκτροκίνησης όπως υλοποιείται στη βάση αφενός του πρόσφατου νόμου που θεσπίζει  σειρά κινήτρων και κανόνες για τη λειτουργία της νέας αυτής αγοράς, αφετέρου μέσω του προγράμματος επιδοτήσεων ηλεκτρικών οχημάτων  “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, τονίζοντας πως το αποτελέσματα έως τώρα είναι πολύ ενθαρρυντικά.

«Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον χάρτη των καθαρών και βιώσιμων μετακινήσεων. Mε αφορμή το project της Αστυπάλαιας, φιλοδοξούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά νησιά σε success story της ηλεκτροκίνησης και σε παραδείγματα κυκλικής οικονομίας», τόνισε μεταξύ άλλων, με τους συμμετέχοντες στη συζήτηση να επικροτούν τις πρωτοβουλίες αυτές της ελληνικής πολιτείας, ευχόμενοι τα ελληνικά νησιά να αποτελέσουν πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης.

«Θέλουμε να κάνουμε τον κλάδο μεταφορών πιο πράσινο και πιο βιώσιμο, προωθώντας την μικρο-κινητικότητα στις πόλεις και αντικαθιστώντας τα αυτοκίνητα όπου είναι δυνατόν. Επιδιώκουμε παράλληλα να ενισχύσουμε την βιομηχανία, να συνεισφέρουμε στην αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της Ελλάδας με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Γι'αυτό και έχουμε θεσπίσει φορολογικά εργαλεία και κίνητρα για την εγκατάσταση παραγωγικών δραστηριοτήτων που συνδέονται με τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης στις λιγνιτικές περιοχές.  Θα αξιοποιήσουμε επίσης σημαντικούς πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ για την προώθηση δράσεων που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση, όπως η ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης. Γιατί για εμάς στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό ΙΧ στον δρόμο ή ένας φορτιστής σε ένα εμπορικό κέντρο, αλλά μια ολοκληρωμένη λύση για τη μείωση των ρύπων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη δημιουργία μιας νέας πράσινης οικονομίας με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές», κατέληξε η κα. Σδούκου.

 

 

19 Νοεμβρίου 2020

energypress